شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عرشه آنلاین

تاکید دولت چهاردهم بر اصل تنش‌زدایی با غرب به عنوان یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی کشورمان به گمانه‌زنی‌ها در باب هدف تهران برای کاهش تنش‌ها با غرب دامن زده است تاکید دولت چهاردهم بر اصل تنش‌زدایی با غرب به عنوان یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی کشورمان به گمانه‌زنی‌ها در باب هدف تهران برای کاهش تنش‌ها با غرب دامن زده است. گروهی مدعی‌اند، فارغ از چرایی خواست تهران جهت گفت و گو با...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اوراسیاریویو با انتشار گزارش ادعایی درباره سیگنال های ایران در باب کاهش تنش ها با جبهه غربی مدعی است، در شرایط کنونی گمانه‌زنی ها درباره احیای احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مطرح است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط غرب علیه کشورمان اظهار داشت: تعجب است که هنوز کشورهای غربی نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است و از طریق تحریم‌ها قادر نیستند که منویات خودشان را به ایران تحمیل کنند. وی ادامه داد: هم در بحث هسته‌ای هم در بحث‌های دیگر این یک تجربه شکست خورده...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

گروهی از ناظران مدعی اند ایران در رویکرد سیاست خارجی خود تغییر چشم گیری ایجاد کرده و نشان داده که خواهان تعامل با آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای‌اش است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات عالی رتبه ایران و عراق در حضور روسای دولت های دو کشور، 14 سند همکاری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، رسانه ای، فنی - مهندسی، بازرگانی، حمل‌ونقل، سیاسی، ورزشی، کشاورزی و زیارتی به امضا رساندند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مقامات عالی رتبه ایران و عراق در حضور روسای دولت های دو کشور، 14 سند همکاری در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، رسانه ای، فنی - مهندسی، بازرگانی، حمل‌ونقل، سیاسی، ورزشی، کشاورزی و زیارتی به امضا رساندند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت که استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس تقدیم هیات رئیسه شد که در جلسه علنی فردا (یکشنبه) اعلام وصول می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تمایل آذربایجان برای داشتن روابط نزدیک‌تر با روسیه و ایران به نتیجه رایزنی‌های صلح میان باکو و ایروان نیز منوط است.

خبرگزاری دانشجو

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق اظهارکرد: پیگیری جدی پیرامون عملیاتی شدن توافق های امنیتی که قبلاً با مسئولان کشور عراق به تصویب رسیده است، باید در دستور کار رئیس جمهور قرار بگیرد. وی افزود: انتظار است که رئیس جمهور اجرای کامل این توافق ها را پیگیری کنند و بتواند...

وب‌گاه الف

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درحالی به پایان رسید که تدابیر هوشمندانه ایران، تلاش‌های غرب را برای اجماع‌سازی و اقدام نسنجیده علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ناکام گذاشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تاکید دولت چهاردهم بر اصل تنش‌زدایی با غرب به عنوان یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی کشورمان به گمانه‌زنی‌ها در باب هدف تهران برای کاهش تنش‌ها با غرب دامن زده است. گروهی مدعی‌اند، فارغ از چرایی خواست تهران جهت گفت و گو با آمریکا و تروئیکای اروپایی، تحولات ژئوپلتیکی بالاخص تنش‌های حاصل از درگیری اسرائیل و حماس به یکی از موانع جدی در مسیر رایزنی های احتمالی تبدیل شده است.

وب‌گاه الف

تعریف وفاق ملی برای برخی از اصلاح‌طلبان با تعریف آن از دیدگاه رئیس جمهور تفاوت دارد، گویا برخی از چهره‌های سیاسی تندرو از جناح اصلاحات می‌خواهند اولویت‌هایی را به رئیس جمهور دیکته کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: باتوجه به تجربیاتم در حوزه سیاست خارجی، همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود.

وب‌گاه گسترش

ترامپ که این روزها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی در ایالت‌های مختلف آمریکا است، درباره تنش‌ها و اختلافات میان آمریکا و ایران و کره شمالی صحبت کرد و اعلام کرد که حتی از طریق تماس تلفنی نیز قادر به حل مشکلات و اختلافات است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون که در شورای تأمین استان کرمان برگزار شد، گفت که در این جلسه عمده مسائل امنیتی جنوب شرق کشور همچون قاچاق، اتباع بیگانه و گروهک‌های تروریستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اتهام زنی نماینده عالی اتحادیه اروپا به ایران به بهانه ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین، اعلام کرد که اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط پرهیز کند.