شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه الف

تعریف وفاق ملی برای برخی از اصلاح‌طلبان با تعریف آن از دیدگاه رئیس جمهور تفاوت دارد، گویا برخی از چهره‌های سیاسی تندرو از جناح اصلاحات می‌خواهند اولویت‌هایی را به رئیس جمهور دیکته کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری گفت: باتوجه به تجربیاتم در حوزه سیاست خارجی، همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود.

وب‌گاه گسترش

ترامپ که این روزها مشغول فعالیت‌های انتخاباتی در ایالت‌های مختلف آمریکا است، درباره تنش‌ها و اختلافات میان آمریکا و ایران و کره شمالی صحبت کرد و اعلام کرد که حتی از طریق تماس تلفنی نیز قادر به حل مشکلات و اختلافات است.

وب‌گاه خبر آنلاین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون که در شورای تأمین استان کرمان برگزار شد، گفت که در این جلسه عمده مسائل امنیتی جنوب شرق کشور همچون قاچاق، اتباع بیگانه و گروهک‌های تروریستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اتهام زنی نماینده عالی اتحادیه اروپا به ایران به بهانه ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین، اعلام کرد که اتحادیه اروپا از اتهام زنی مبتنی بر اطلاعات غلط پرهیز کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت عمده مسائل امنیتی جنوب شرق کشور همچون قاچاق، اتباع بیگانه و گروهک‌های تروریستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ظریف: از همان ابتدا انتخاب کردم که در معاونت راهبردی فعالیت کنم و از معاونت سیاسی فاصله بگیرم تا نقش وزیر خارجه تحت شعاع قرار نگیرد / به صورت غیررسمی به وزارت خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود / در روابط با همسایگان با مشکلاتی مواجه هستیم که وزارت خارجه به‌تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را حل کند؛ نیاز به همکاری و هماهنگی بین‌بخشی داریم معاون راهبردی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درحالی به پایان رسید که تدابیر هوشمندانه ایران، تلاش‌های غرب را برای اجماع‌سازی و اقدام نسنجیده علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ناکام گذاشت.

خبرگزاری تسنیم

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ابعاد سفر رئیس‌جمهور به عراق را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

معاون راهبردی رئیس جمهور گفت: من از همان ابتدا انتخاب کردم که در معاونت راهبردی فعالیت کنم و از معاونت سیاسی فاصله بگیرم تا نقش وزیر خارجه تحت شعاع قرار نگیرد؛ اکنون نیز با توجه به تجربیاتم در حوزه سیاست خارجی، همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم

معاون راهبردی رئیس‌جمهور گفت: ارتباط مؤثر با انجمن‌های علمی، دانشگاه‌ها و اندیشکده‌ها می‌تواند به دولت در تصمیم‌گیری‌ها کمک کند.

وب‌گاه الف

معاون راهبردی رئیس‌جمهور گفت: با توجه به تجربیاتم در حوزه سیاست خارجی، همچنان به صورت غیررسمی به وزارت امور خارجه کمک می‌کنم، اما تمرکز اصلی‌ام بر مسائل راهبردی و توسعه انسانی خواهد بود.

وب‌گاه مشرق نیوز

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درحالی به پایان رسید که تدابیر هوشمندانه ایران، تلاش‌های غرب را برای اجماع‌سازی و اقدام نسنجیده علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان ناکام گذاشت.

خبرگزاری مهر

کمیسیون اصل نود مجلس در هفته جاری، عملکرد بانک مرکزی پیرامون مدیریت پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری را با حضور رئیس کل بانک مرکزی بررسی خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم

برخی از وزرای دولت چهاردهم در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته جاری حضور پیدا خواهند کرد.