شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ستاد انتخاباتی کامالا هریس برای حذب رای شهروندان لاتین‌تبار روی رسانه‌های اسپانیایی زبان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در سفر به عراق که البته بازدید از مناطق سنی نشین را شامل نشد، بر اهمیت اقتصادی و امنیتی این کشور برای جمهوری اسلامی تاکید کرد. آدام لوسنت 13 سپتامبر در پایگاه المانیتور نوشت: مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران روز جمعه در شهر بصره در جنوب عراق و در پایان اولین سفر خارجی خود از زمان تصدی ریاست جمهوری در اواخر ژوئیه، خواستار اتحاد مسلمانان شد و با استقبال گرمی...

وب‌گاه فرارو

الیاس حضرتی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، طی حکمی علی احمدنیا را به عنوان سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت منصوب کرد.

وب‌گاه فرارو

باید یکسری مسکن کوچک متراژ به صورت نمونه ساخته شود، آن وقت خواهید دید چقدر مشتری خواهند داشت. بسیاری از جوانان به خاطر مشکل مسکن، ازدواج نمی‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بریتانیا در پی تحریم هواپیمایی ملی ایران، ایران‌ایر، گفته است که پروازهای این شرکت هواپیمایی به بریتانیا تا 12 ماه دیگر متوقف نخواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت خارجه بریتانیا در توضیح تحریم ایران‌ایر گفته است این کشور اخطاری «12 ماهه» به ایران‌ایر داده و بعد از آن تمامی توافق‌های هوایی بین دو کشور لغو خواهد شد.

خبرگزاری مهر

روزنامه آگاه با انتشار مطلبی به بررسی مواضع و تحرکات سایت انتخاب پرداخت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بحث‌ها درباره سیاست خارجی دولت بعدی آمریکا برجسته‌تر شده است. سه‌شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور کنونی، در فیلادلفیا پیش از رای‌گیری در 5 نوامبر به مصاف هم رفتند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دونالد ترامپ و کامالا هریس در مناظره، دیدگاه‌های کاملاً متضادی در مورد طیف وسیعی از مسائل سیاست خارجی ارائه کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، کشورهای همسایه هستند.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چین، روسیه و اوکراین محور اصلی مناظره پرحاشیه رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود؛ سه بازیگری که تلاش دارند نظم حاکم را تغییر داده و آن را در راستای منافع خود بازتعریف نمایند. با این همه شواهد نشان می دهد که رقبای انتخاباتی آمریکا درباره نحوه برخورد با سیاست های این سه بازیگر از الگوی منسجمی پیروی نمی کنند؛ گزاره ای که به باور ناظران می تواند برای واشنگتن پرهزینه باشد.

خبرگزاری تسنیم

اروپاییان در خصوص گسترش ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ابراز نگرانی کرده و خواستار پایبندی (یکطرفه) جمهوری اسلامی ایران نسبت به سند برجام و مفاد مندرج در آن شده‌اند!

وب‌گاه خبر آنلاین

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اروپا و آمریکا به صورت کاملا علنی به اوکراین سلاح می‌دهند، در حالی که مسئولان کشورمان هیچ‌گاه تایید نکرده‌اند که ما در جنگ اوکراین به روسیه سلاح داده‌ایم. البته اگر من باشم، این کار را انجام می‌دهم، چون پیروزی روسیه را پیروزی خودمان می‌دانم.

وب‌گاه خبر آنلاین

«وفاق ملی» پزشکیان اگرچه سیگنال مثبتی از چپ و راست و اعتدالی دریافت کرده است اما خشم تندروها از این شعار دولت جدید روز به روز بیشتر می شود.

وب‌گاه فرارو

پزشکیان در نخستین گفت‌وگوی تلویزیونی خود که 10 شهریور 1403 انجام شد، در پاسخ به سوال مجری برنامه اعلام کرده بود که به زودی نشست خبری با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.