شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

آقای رئیس‌جمهور باید از مواضع اعلامی خود درخصوص سیاست اولویت با همسایگی و کشورهای منطقه و دوستان روزهای سخت به خوبی مراقبت و مراقب پوست خربزه‌هایی که برخی اطرافیان تلاش دارند زیر پایش بیندازند، باشد!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مردم ایران با تعالیم نهج‌البلاغه انقلاب کردند ولی اکنون طعم اجرائی شدن فرمان‌های امیرالمومنین علیه‌السلام که در سرتاسر نهج‌البلاغه ثبت است را نمی‌چشند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

باید بپذیریم که ادبیات دیپلماتیک مقامات کشورها، چیز زیادی را در ماهیت این روابط تغییر نمی‌دهد. اصل اساسی در روابط میان کشورها منافع ملی آنهاست.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس جمهور پزشکیان در مصاحبه دیروزش که اولین مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی بود، برنامه روشنی که نشان بدهد قرار است محوری‌ترین تعلیم نهج‌البلاغه یعنی عدالت در زندگی مردم ایران جاری شود ارائه نداد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم روز گذشته در نخستین نشست خبری خود اعلام کرد که برای رفع تحریم‌ها و FAFT به مجمع تشخیص نامه می‌نویسد. او همچنین در این نشست که با حضور بیش از 300خبرنگار داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار «دنیای اقتصاد» در مورد سرنوشت FATF گفت: در رابطه با رفع تحریم‌ها ما چاره‌ای نداریم جز اینکه بحث FATF را حل کنیم. نامه‌ای هم...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایالات متحده بار دیگر به بهانه توسعه برنامه موشکی پاکستان گروهی از شرکت‌های چینی را که در این فرایند مشارکت داشتند، هدف تحریم‌های خود قرار داد. به باور ناظران این رویارویی در شرایطی که روابط واشنگتن و اسلام آباد رو به بهبود است، شاید نشان از رویارویی دو رقیب در زمین پاکستان باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اولویت ما ارتباط با کشورهای همسایه است لذا مجلس از گسترش ارتباط با کشورهای همسایه و اسلامی استقبال می‌کند که امروز هم رئیس‌جمهور در نشست خبری خود به این موضوع اشاره داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه ایران گفت: متهم کردن ایران به ارسال سلاح به یمن، توهینی به مردم یمن است زیرا این کشور خود دارای فناوری است.

وب‌گاه خبر آنلاین

مجید رضائیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم معتقد است که دولت دکتر پزشکیان در نخستین وهله باید نسبت به مسئله تغییر پاسخگو باشد. او در این‌باره به هم‌میهن توضیح داد:«ما شاهد هستیم که از زمان استقرار دولت تاکنون موضوع «تغییر» با تاخیرهایی مواجه شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سرپرست امور اطلاع‌رسانی شورای اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که در دولت چهاردهم سعی بر تحول در حوزه اطلاع‌رسانی با هدف خدمت «برای ایران» است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شورای امنیت امروز جلسه‌ای را برای بررسی ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم

با انتخاب نمایندگان مجلس، هیئت رئیسه 4 گروه دوستی پارلمانی در حوزه سیاست خارجی تشکیل شدند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش به بیان 15 اولویت برای تحول در این نظام آموزشی کشور پرداخت. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش به بیان 15 اولویت برای تحول در این نظام آموزشی کشور پرداخت. متن نامه علی خضریان نماینده تهران به علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر غربی‌ها قواعد بازی را رعایت کنند، می‌توانند طرف مذاکره ما باشند اما اگر بخواهند از آمریکا تبعیت کنند، فکر نمی‌کنم که تحول خاصی در ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و غرب اتفاق بیافتد.