جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه گسترش

بر اساس این گزارش، روسیه در حال حاضر ریاست دوره ای این گروه را بر عهده دارد و مسکو بارها تاکید کرده است که اولویت آن افزایش سهم ارزهای ملی از پرداخت‌ها در داخل این بلوک است.

وب‌گاه الف

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

وب‌گاه خبر آنلاین

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: مدیرعامل مترو تهران گفته است که عقب‌ماندگی‌های مترو به خاطر تحریم‌هاست که حرف درستی است، اما مخالف اظهار نظر شهردار تهران است که فکر می‌کند مشکلات به خاطر بی‌عرضگی مسئولان است نه تحریم‌ها.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سید افقهی گفت: اگر جنگ ادامه داشته باشد نتانیاهو نیز ضرر خواهد کرد و پذیرش خواسته‌های حماس مفهومی جز شکست برای آن‌ها نخواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم

دستیار ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اعلام کرد که گروه بریکس قصد دارد یک سیستم پرداخت مبتنی بر فناوری ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

وب‌گاه فرارو

مدیرعامل مترو تهران گفته است که عقب‌ماندگی‌های مترو به خاطر تحریم‌هاست که حرف درستی است، اما مخالف اظهار نظر شهردار تهران است که فکر می‌کند مشکلات به خاطر بی‌عرضگی مسئولان است نه تحریم‌ها.

وب‌گاه الف

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انریکه مورا، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای منطقه غرب آسیا دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پنج ماه است که زنان و کودکان غزه زیر فشار حملات رژیم صهیونیستی قرار دارند و البته نیروهای حماس با حماسه آفرینی به یکه‌تازی هفتاد ساله صهیونیست ها پایان دادند و معادلات آنان را بر هم زدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از دیدار و رایزنی با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر ایران در سازمان ملل در نامه ای به شورای امنیت، بر حق مشروع و ذاتی خود برای پاسخگویی به هرگونه تهدید یا اقدام از سوی تل آویو علیه امنیت و منافع ملی ایران تاکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون سیاسی وزارت امور خارجه از ادامه رایزنی‌ها برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه ایران و اروپا از جمله در مورد مذاکرات رفع تحریم خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود از دیدار و رایزنی با معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه خبر داد. وی اظهار کرد: جلسه مفیدی با انریکه مو را و سون کوپمانس (نماینده ویژه اتحادیه برای خاورمیانه) داشتم. من بر فوریت توقف نسل کشی و ضرورت نجات انسان‌های بی‌گناه در...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «امیرخان متقی» وزیر خارجه حکومت طالبان در دیدار با «جی پی سینگ» نماینده ویژه هند برای افغانستان اظهارداشت حکومت کابل خواستار تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با «دهلی‌نو» است. وی افزود افغانستان بر اساس سیاست خارجی متوازن خواستار تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با هند به عنوان یک کشور مهم در منطقه است. متقی در این دیدار خواست تا ویزای تجاری، درمانی...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تصریح کرد که رایزنی‌ها برای پرداختن به موضوعات مورد علاقه ایران و اروپا از جمله در مورد مذاکرات رفع تحریم ادامه خواهد یافت.

وب‌گاه خبر آنلاین

ترقی گفت: نگاه ضدبرجامی یک نگاه به داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی و عدم تکیه مسئولین به بیگانگان و خارج و به طور طبیعی مخالفت با نظم فعلی جهانی است که هم اکنون در آستانه تغییر این نظم هستیم.