جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید ابراهیم رئیسی بامداد امروز (شنبه، 12 اسفندماه) پیش از عزیمت به الجزیره با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رسمی رئیس‌جمهوری کشور دوست و برادر الجزایر برگزار می‌شود، گفت: در این سفر افزون بر شرکت در هفتمین نشست مجمع سران کشور‌های صادرکننده گاز، دیداری رسمی نیز با رئیس‌جمهوری الجزایر خواهیم داشت. رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در 14 سال گذشته...

خبرگزاری دانشجو

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو - رئوف توکلی؛ روز گذشته دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی تا ساعت 24 جمعه برگزار شد که بسیاری از رسانه‌های خارجی به خصوص رسانه‌های عربی از مدت‌ها قبل از فضای رخوت انگیز و سرد انتخاباتی در ایران و عدم تمایل مردم به حضور در پای صندوق‌های رای خبر می‌دادند. با این حال در واقعیت، اتفاق دیگری رخ داد و مردم...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور با بیان اینکه آفریقا جایگاه مهمی در سیاست خارجی دولت دارد، گفت: ارتباط با آفریقا به صورت عام و ارتباط با کشورهای اسلامی در آفریقا به صورت خاص جایگاه بسیار خاصی در سیاست خارجی ما دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیسی گفت: نقش فعالانه ایران و الجزایر در سازمان‌های منطقه‌ای و جهان اسلام ما را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرده است.

وب‌گاه الف

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان گاز و نیز به دلیل ارتباطات گسترده با کشورهای منطقه خلیج فارس و آسیای میانه می‌تواند به هاب منطقه‌ای تولید و صادرات گاز تبدیل شود، گفت: این ظرفیت باید به دنیا معرفی شود تا بتواند زمینه تقویت تعاملات ایران با دیگر کشورهای تولید و صادرکننده گاز را فراهم کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

قدرت نرم هم باید به اندازه قدرت سخت مورد توجه دولت‌ها باشد. قدرت نرم، به پشتوانه مردمی گفته می‌شود. هر دولتی که از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد، دارای قدرت بازدارندگی بیشتری است و امکان زیادتری برای تأمین منافع مردم و نفوذ در تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیسی گفت: الجزایر در نگاه ملت ما کشوری است که در برابر استعمارگران ایستادگی کرده و مردم ما از ملت الجزایر خاطرات بسیار خوبی را در ایستادگی و مقاومت دارند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیسی گفت: امیدوارم با شکل گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان بعنوان پشتوانه انقلاب شکوهمند اسلامی و مردم عزیزمان بتوانند به وظایف قانونی خودشان عمل کنند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور پیش از عزیمت به الجزایر گفت: نسبت به حضور باشکوه مردم در پای صندوق‌ها و زمان‌شناسی مردم تشکر و از دست‌اندرکاران انتخابات قدردانی می‌کنم.

خبرگزاری ایرنا

رئیس جمهور با بیان اینکه آفریقا جایگاه مهمی در سیاست خارجی دولت دارد، گفت: ارتباط با آفریقا به صورت عام و ارتباط با کشورهای اسلامی در آفریقا به صورت خاص جایگاه بسیار خاصی در سیاست خارجی ما دارد.

خبرگزاری دانشجو

حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رییس‌جمهور کشورمان پیش از سفر دو روزه به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران مجمع کشور‌های صادرکننده گاز، در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: ابتدا باید خداوند متعال را نسبت به حضور با شکوه و زمان‌شناسی و مسؤولیت شناسی مردم عزیزمان پای صندوق‌های رأی، شاکر باشم. وی افزود: از برگزارکنندگان انتخابات اعم از مجریان و ناظران تشکر می‌کنم که با صفا، محبت و دلدادگی به انقلاب...

خبرگزاری مهر

رییس‌جمهور کشورمان پیش از سفر به الجزایر گفت: امیدواریم با شکل‌گیری مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به عنوان پشتوانه‌های انقلاب اسلامی، بتوانند به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم صهیونیستی به قطر و مصر اعلام کرده تا وقتی که حماس فهرست جامعی از اسرای صهیونیست زنده در غزه ارائه نکند، مذاکره‌ای برگزار نخواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی صالح آبادی اعلام کرد: فردا (شنبه) رئیس‌جمهور کشورمان با امیر قطر در الجزایر دیدار می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این کشور به همراه متحدانش به دنبال راهی برای بهره برداری از داراریی های مسدود شده خارجی روسیه هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خزانه داری آمریکا گفت که این کشور به همراه متحدانش به دنبال راهی برای بهره برداری از داراریی های مسدود شده خارجی روسیه هستند.