جمعه 13 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه گسترش تعاملات با همسایگان راهبرد اصلی سیاست خارجی دولت سیزدهم است، تصریح کرد: ازبکستان به دلیل قرابت‌های فرهنگی و روابط دیرینه تاریخی از موقعیت ممتازی در تعمیق روابط دو کشور برخوردار است.

وب‌گاه الف

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک رسانه ارمنستانی خبر داد که نخست‌وزیر این کشور خواستار پیوستن ایروان به اتحادیه اروپا شد و تاکید کرد که این اقدام، منافع امنیت ملی ارمنستان را تضمین می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌هایی را که واشنگتن در سال 2014 علیه روسیه در پی تحولات آن سال در شرق اوکراین اعلام کرده بود، تمدید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در حکمی که در وب‌سایت کاخ سفید منتشر شد، اقدام به تمدید وضعیت اضطراری و تحریم‌هایی کرد که در سال 2014 در پی تحولات مربوط به درگیری ارتش اوکراین با جدایی‌طلبان طرفدار مسکو در شرق این کشور اعمال شد. بایدن تحریم‌ها را به مدت یک سال تا چهار مارس سال آینده تمدید کرد.

وب‌گاه گسترش

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به 42,920 تومان و قیمت حواله دلار نیز به 39,864 تومان رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

هشتمین نشست مشورتی سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه در تهران برگزار شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان تهران را به مقصد جده با بدرقه سفیر عربستان ترک کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی گفت: مسوولیت سیاست خارجی، مستقیما با رهبری است و دولت مجری است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، پنجمین شماره از مجله «دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با تمرکز بر تعامل دوسویه با جامعه دیپلماتیک، سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی و بین‌المللی خارجی مقیم تهران منتشر شد. «ایران و عمان؛ فراتر از همسایگی»، «روابط ایران و عمان الگویی برای همکاری در خلیج فارس» به همراه «60 ساعات در نیویورک»، «حضور ایران در جمع قدرت‌های نوظهور»،...

وب‌گاه عرشه آنلاین

در حالی که این کشور دریای خزر فصل جدیدی را آغاز می‌کند، این کار را با چشم اندازی روشن برای آینده انجام می دهد. این پارادایم شیفت داخلی در حال حاضر در جهت گیری جدید سیاست خارجی آذربایجان منعکس شده است، که احتمالاً منجر به نقش فعال‌تر و تأثیرگذارتر این قدرت متوسط در صحنه جهانی خواهد شد. پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان، الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور، اولین سفر رسمی خود...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از درخواست کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا برای آتش‌بس فوری در غزه استقبال کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

حمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه در گفتگو با فراز گفت: فهمیدند یک مَن ماست، چقدر کَره می‌دهد. بزرگترین چالش ما خنجرهایی بود که از پشت به ما زده شد. مجلس آینده دست دولت را برای مذاکره باز بگذارد. قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها امکان اجرا ندارد / دوستانی که می‌گفتند 8 درصد مشکلات به خاطر ناکارآمدی و 20 درصد به خاطر تحریم است، امروز نظر دیگری دارند / فکر می‌کردند دولت تدبیر و...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دولت سیزدهم با شعار ایران قوی و دیپلماسی عزتمندانه به میدان آمد. دولتمردان کنونی همواره منتقد سیاست خارجی دولت‌های یازدهم و دوازدهم بودند، اما از زمان روی کار آمدن دولت فعلی، حقابه هیرمند تامین نشده و مقامات طالبان همواره تغییر موضع دادند و دستگاه دیپلماسی را در زمین هیدروپلیتیکی افغانستان سرگردان کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی که درهای جهان را به روی خود بسته و تن به اصلاحات اساسی و خانه‌تکانی داخلی نمی‌دهد، در شکل و شمایل فعلی نمی‌تواند افق روشنی پیش‌روی جامعه بگشاید.