یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که تهران در چارچوب بریکس فعالیت‌های زیادی را با دیگر اعضاء در نظر گرفته که دلارزدایی از مبادلات تجاری از جمله آن‌ها است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اکنون ائتلاف رهبران مسلمان در صدد گسترش کمپین فشار بر بایدن در همه 50 ایالت آمریکا هست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ائتلافی از رهبران مسلمان در آمریکا فشارها برای ترغیب رای‌دهندگان برای عدم انتخاب دوباره جو بایدن در سال 2024 را به‌دلیل مواضعش در قبال جنگ غزه و شکست او در درخواست آتش‌بس، افزایش داده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

آیت الله ایازی در مصاحبه ای با عصرایران به تشریح نشست مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در حرم امام خمینی پرداخته است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس سیاست خارجی گفت: مصر و ایران به عنوان دو کشور بزرگ می‌توانند از راه تعامل به حفظ ثبات و امنیت منطقه کمک کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

3 تبعه ایرانی زندانی در قطر که به مناسبت روز ملی قطر مورد عفو امیر دولت این کشور قرار گرفتند، پس از طی مراحل اداری آزاد و به کشور باز می‌گردند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی صبح امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در دولت سیزدهم تکلیفی که در چارچوب نگاه مقام معظم رهبری برای وزارت امور خارجه ایجاد شده بود مبنی بر این است که توسعه روابط اقتصادی و تجاری می‌بایست بخش بزرگی از ظرفیت‌های وزارت امور خارجه را به خود اختصاص دهد و در این زمینه تلاش‌های ویژه‌ای انجام دهد و تاکید صریح مقام...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جلسه هم‌اندیشی در مورد تحولات و روند‌های بین المللی حقوق بشر به میزبانی وزیر امورخارجه و با حضور رئیس کمیته ویژه بررسی ناآرامی‌های 1401 برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: صنعت نفت و گاز با تکیه بر توان داخل به موتور محرکه اقتصاد کشور تبدیل شده است و باید بیشترین تمرکز را در مسیر تحقق رشد اقتصادی بالا با تکیه بر دانش‌بنیان شدن دنبال کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

دکتر کیومرث اشتریان استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در شرق نوشت: موضع‌گیری‌های روسیه درباره ادعاهای امارات خیال‌بافی‌های «محور شرقی» را بیش‌ازپیش از هم فروپاشید و خواب‌های خوش را به تلخ‌کامی تعبیر کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در شرایط کنونی بایدن در شرایط دشواری قرار دارد؛ معادلات خاورمیانه در هم پیچیده شده و رویکرد بایدن در ارتباط با جنگ اسرائیل علیه حماس، حتی صدای خودی‌ها در کابینه و حزب دموکرات را نیز درآورده است؛ گزاره ای که می تواند هزینه بالایی به رئیس جمهوری آمریکا تحمیل کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از ناظران بر این باورند که حمله حماس به اسرائیل، کنش این بازیگر به مقوله عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل بود، اگر این سناریو را بپذیریم، شواهد نشان می دهد که ریاض با استفاده از این کارت تلاش دارد حتی در شرایط کنونی امتیازهای مورد نیاز خود را از ایالات متحده بگیرد. از همین رو به نظر می رسد که هنوز گزینه عادی سازی رابطه با اسرائیل بر روی میز ولیعهد قرار دارد. هرچند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اهمیت و جایگاه تاجیکستان در سیاست خارجی ایران به عنوان کشور دوست، هم فرهنگ و هم زبان، بر لزوم تقویت بیش از پیش مناسبات بین دوکشور تاکید کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی‌رضا حقیقیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان ضمن ارائه گزارشی از روند رو به گسترش همکاری‌های بین دو کشور، وزیر امور خارجه را در جریان نتایج نمایشگاه تخصصی ایران ساخت و همچنین شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان که اخیراً در شهر دوشنبه برگزار گردید، قرار داد. وزیر امور خارجه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جماران باعلی‌اکبر نیکواقبال استاد دانشگاه و عضو سابق هیات علمی دانشگاه تهران گفت‌وگویی انجام داده است.