شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصلاح طلب به عصبانیت روزنامه کیهان از انتقادات به روسیه واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به دنبال ادعای رسانه آمریکایی وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایران موشک های بالستیک کوتاه‌برد خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچ‌گاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران حمایت کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور با بیان اینکه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره بنگاه‌های زیر نظر دولت اگر نتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را به سود برسانند، باید در ضرر و زیان‌های وارده سهیم باشند، تاکید کرد که یکی از مبانی اصلی پرداخت حقوق و مزایای مدیران و کارکنان باید میزان ایجاد رضایت و یا نارضایتی برای ارباب رجوع، قرار گیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پزشکیان در مراسم تکریم و معارفه عراقچی در وزارت امور خارجه ایران نیز تاکید کرد که اولویت دولت او جست‌وجوی راه‌هایی برای رفع تحریم‌هاست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی و پژوهشگر توسعه و تاریخ معاصر، 30 فرآیند مهمی که به وفاق ملی منجر خواهد شد را برشمرد.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

شرایط جریان اصلاحات به‌گونه‌ای است که شکاف‌های جدی و تعیین کننده در آن دیگر تاب ماندن در محافل را نداشته و دیگر از پرده برون افتاده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عباس عراقچی وزیر امور خارجه جدید ایران در مصاحبه با خبرگزاری کیودو ژاپن در تاریخ 22 اوت، قطب نمای سیاست خارجی در دوره ریاست جمهوری مسعود پزشکیان را تبیین و به اولویت‌های دولت چهاردهم در دستگاه دیپلماسی پرداخت.

وب‌گاه خبر آنلاین

علی ربیعی در یادداشتی تاکید کرد: بدون تردید، پیش‌شرط رسیدن به رشد، توسعه و پیشرفت، اجماع نظری و وفاق پیرامون مهم‌ترین مسائل کشور است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به ادعای ناظران دولت پزشکیان اولویت خود را تعامل سازنده با غرب با هدف برداشتن تحریم ها عنوان کرده است. با این همه تحقق این گزاره در شرایطی که نظم جهانی فصل تازه و در عین حال پرتنشی را تجربه می‌کند می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هر اهرمی که در دنیای خارج ممکن بود امکان استفاده برای تاثیرگذاری بر رویکرد باکو را داشته باشد اکنون عملا از بین رفته است، زیرا آن کشور عمیقا درگیری منازعه شدید بین روسیه و غرب شده است. "آلتای گویوشوف" رئیس اندیشکده انستیتو تحقیقات باکو می‌گوید:"علی اف گمان می‌کند که می‌تواند خطوط قرمز را افزایش دهد، زیرا اکنون همه بازیگران به او نیاز دارند. آنان نمی‌خواهند روابط شان را با او خراب کنند"....

وب‌گاه مشرق نیوز

شکست رسانه‌های غربی در برقراری ارتباط با مخاطب خاورمیانه و در عین حال تغییر اولویت کارفرماهای شبکه‌های نیابتی سبب شده تا به تدریج تصویر آنها از قاب تلویزیون‌های منطقه حذف شود.

خبرگزاری دانشجو

کریدور زنگزور یک مسیر حیاتی در منطقه‌ای بین ارمنستان و نخجوان، به یک نقطه حساس و مناقشه‌برانگیز در قفقاز جنوبی تبدیل شده است. نخجوان که بخشی خودمختار از جمهوری آذربایجان است، از طریق این کریدور به آذربایجان متصل می‌شود؛ اما به دلیل موقعیت جغرافیایی و محاصره توسط ارمنستان، ارتباط زمینی مستقیمی با خاک اصلی آذربایجان ندارد. این مسیر از استان سیونیک ارمنستان که گاهی زنگزور نامیده می‌شود،...

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌حمایت صریح روسیه از گشایش کریدور زنگزور که جمهوری آذربایجان را از طریق خاک ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند، با اعتراض شدید مقامات ایران مواجه شده است. در همین راستا یادداشت افشار سلیمانی سفیر سابق ایران در آذربایجان و تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره ماجرای کریدور زنگزور را می خوانید. حمایت صریح روسیه از گشایش کریدور زنگزور که جمهوری آذربایجان را از طریق خاک ارمنستان به نخجوان متصل می‌کند،...

وب‌گاه خبر آنلاین

یک نماینده ادوار مجلس در توئیتی از علنی کردن خبر فروش موشک بالستیک به روسیه انتقاد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

هفته پیش رئیس‌جمهور، مسعود پزشکیان، در اولین مصاحبه تلویزیونی خود لازمه رسیدن به رشد اقتصادی 8درصدی را که به دولت او از برنامه هفتم به ارث رسیده است، سرمایه‌گذاری حداقل 200میلیارد دلاری دانست.