شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه فرارو

سخنگوی وزارت خارجه به ادعای حمله به یکی از مراکز وابسته به ایران در سوریه واکنش نشان داد.

وب‌گاه 55 آنلاین

مقام ارشد اروپایی گفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرف‌های برجامی برای باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی و امکان ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم‌ها در تماس است.

وب‌گاه مشرق نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: رژیم صهیونیستی با تداوم بحران در نوار غزه و اصرار بر خواسته‌های زیاده خواهانه خود درباره آتش بس و حمله به لبنان و سوریه پنجره‌های جدید آتش را بر روی خودش باز کرده است.

خبرگزاری دانشجو

کاظمی قمی گفت: عملیات سپاه در هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی در عراق، نمایش اقتدار برای ناکامی استکبار و زمینه‌ساز توافقنامه امنیتی ایران و عراق بود.

خبرگزاری مهر

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، گفت: عملیات سپاه در هدف قرار دادن گروه‌های تروریستی در عراق، نمایش اقتدار برای ناکامی استکبار و زمینه‌ساز توافقنامه امنیتی ایران و عراق بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جورپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه سفر خود به منطقه را آغاز کرد و این سفر چند روز به طول می‌انجامد.

وب‌گاه خبر آنلاین

نماینده زاهدان در مجلس اعلام کرد که طالبان حق‌آبه ایران از هیرمند را هنوز نداده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مقام ارشد اروپایی گفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرف‌های برجامی برای باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی و امکان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای در تماس است. پیتر استانو سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با طرف‌های برجامی برای باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی و امکان ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای در تماس است. «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا...

وب‌گاه مشرق نیوز

چپ‌های نجیب و راست‌های اصیل درباره "وفاق ملی" تأکید دارند که اثر وفاق باید در سفره‌های مردم و کارآمدی دولت دیده شود و این وفاق حتما باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنگوی سیاست خارجی اروپا درباره رابطه با ایران گفت: «موضع اتحادیه اروپا روشن است. ما متعهد به یک سیاست جامع بر مبنای احترام متقابل هستیم که تمام گزینه‌ها را در برگیرد. ما آماده مشارکت در هر زمان و مکانی هستیم که منافع، همسو هستند».

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد به موضوع مهاجران افغانستانی پرداخته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

از فردای پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری که به اذعان بسیاری از تحلیلگران سیاسی، حمایت اصلاح‌طلبان از وی علت تامه پیروزی در انتخابات نبوده است، با این توصیف برخی از رادیکال‌های این جریان سیاسی، ذیل شعار «وفاق ملی» کوشیده‌اند با جابه‌جایی مطالبات مردم و انحراف این مفهوم به سمت اهداف سیاسی خاص، برخی پروژه‌های خود را دنبال کنند که البته نسبتی با مواضع رئیس‌جمهور هم ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: از فردای پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری که به اذعان بسیاری از تحلیلگران سیاسی، حمایت اصلاح‌طلبان از وی علت تامه پیروزی در انتخابات نبوده است، با این توصیف برخی از رادیکال‌های این جریان سیاسی، ذیل شعار «وفاق ملی» کوشیده‌اند با جابه‌جایی مطالبات مردم و انحراف این مفهوم به سمت اهداف سیاسی خاص، برخی پروژه‌های خود را دنبال کنند که البته نسبتی با مواضع رئیس‌جمهور...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه دولت چهاردهم، در روزهای نخستین کاری خود بارها بر اولویت شرق در سیاست خارجی کشور تاکید داشتند! پرسش اول از ایشان این است که آیا این سیاست به غیر از ادامه راه گذشته است؟ آیا از سیاست خارجی سال‌های گذشته عایدی برای کشور و شهروندانش حادث شده است که باید در بر همان پاشنه بچرخد؟

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال سیاسی اصلاح طلب به عصبانیت روزنامه کیهان از انتقادات به روسیه واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به دنبال ادعای رسانه آمریکایی وال‌استریت ژورنال مبنی بر اینکه ایران موشک های بالستیک کوتاه‌برد خود را در اختیار روسیه قرار می‌دهد، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچ‌گاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران حمایت کرده است.