شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بهزاد نبوی در گفت وگویی دیدگاه خود را در باره ایده وفاق ملی مسعود پزشکیان بیان کرده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به باور گروهی از ناظران از آنجایی که دولت پزشکیان یکی از اولویت‌های خود را تعامل سازنده با غرب عنوان کرده است، شرایط کنونی شاید آخرین شانس برای کاهش تنش‌ها با تهران و کلید زدن رایزنی‌هایی باشد که می‌تواند زمینه را برای کاهش تنش در خاورمیانه هموار سازد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشریه فارن پالیسی در میزگردی به بررسی سیاست خارجی کامالا هریس نامزد دموکرات‌ها در انتخابات 5 نوامبر ریاست جمهوری آمریکا پرداخت و این گزاره را مطرح کرد که کنوانسیون ملی دموکرات‌ها چشم‌انداز جهانی دولت هریس را روشن نمی‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تشدید درگیری بین اسرائیل و ایران در ماه های اخیر اغلب به عنوان ادامه جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه تفسیر می شود. به گزارش کانورسیشن، به هر حال، حماس از رابطه نزدیک با ایران برخوردار است و هر دو هدف مشترک از بین بردن اسرائیل را دارند اما مساله ای فراتر از این وجود دارد. آری پرلیگر، مدیر مطالعات امنیتی و استاد جرم‌شناسی و مطالعات حقوقی دانشگاه ماساچوست لاول در این مطلب نوشت: «‌به عنوان...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسیاری براین باورند که حمله به اوکراین ابتکار عمل شخص پوتین بود؛ در باب اهداف تزار گمانه زنی ها بسیار است، گروهی در باب تلاش او برای احیای امپراتوری از دست رفته می گویند و گروهی دیگر به هراس رهبر روسیه از افزایش نفوذغرب در شرق اروپا اشاره دارند. فارغ از این گزاره ها، به باور هر دو گروه تنها راه توقف روسیه، پایان پوتین هست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار مجازات جنایتکاران جنگی اسرائیلی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حزب‌الله لبنان از حمله پهپادی به مقر فرماندهی تازه‌تاسیس لشکر 91 ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «اییلیت» خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حزب‌الله لبنان از حمله پهپادی به مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش اسرائیل در منطقه اشغالی «اییلیت» خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

در بخشی از یادداشت عباس آخوندی آمده است: در سال‌های اخیر، سیاست خارجی در اذهان ملت ایران بسیار برجسته شده‌است. شاید کمتر ملتی باشد که تا این حد به امر سیاست خارجی بپردازد. در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری هم دیدیم که این موضوع به‌طور دائم از سوی نامزدها مورد توجه قرار می‌گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دوازدهم گفت: ما اسلحه می‌فروشیم دلار میگیریم، ما از طریق شراکت با روسیه تحریم‌ها را دور می‌زنیم، ما سویا و ذرت و... از روسیه وارد می‌کنیم. اروپایی ها به اوکراین، اسلحه می فروشند. ناتو وارد اوکراین شده چرا ما در جهت حمایت از متحد خود به روسیه موشک و پهپاد ندهیم؟ً

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اسرائیل به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داده است که نمی‌تواند از وی در اراضی اشغالی فلسطین استقبال کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم صهیونیستی به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داده است که نمی تواند از وی در اراضی اشغالی فلسطین استقبال کند.

خبرگزاری مهر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اظهارات برخی از مقامات روسیه مبنی بر گشایش کریدور زنگزور، گفت: وزارت خارجه باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و باید واکنش قاطع نشان دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه فهم مشترکی در مورد مسائل مردم بین رهبری و نهاد دولت وجود دارد، گفت: هر کس دلسوز کشور است، به پیشبرد برنامه‌های دولت کمک کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: احتمال گشایش کریدور زنگزور با واکنش تعدادی از نماینگان مجلس رو به رو شد.