شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها با آغاز به‌کار دولت چهاردهم، رسانه‌ها و فعالین مدعی اصلاحات دست به کار شده و «آدرس غلط» به رئیس‌جمهور و دولتمردان می‌دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

آقای پزشکیان، در مقام رئیس‌جمهور قرار است با رسانه‌ها به گفت‌وگو بنشیند؛ امری که دیرتر از روال معمول رؤسای جمهور قبلی انجام می‌شود که معمولا چند روز یا حداکثر یکی، دو هفته پس از انتخاب‌شدن انجام می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مسعود اکبری در یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:1- این روزها با آغاز به‌کار دولت چهاردهم، رسانه‌ها و فعالین مدعی اصلاحات دست به کار شده و «آدرس غلط» به رئیس‌جمهور و دولتمردان می‌دهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسعود اکبری در یادداشتی در روزنامه کیهان درباره آدرس غلط دادن به دولت چهاردهم پرداخته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

فعال اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: بیش از چهار دهه است که ایران میزبان مهاجران افغانستانی است و در این فاصله، نسلی از آنان در ایران متولد و بزرگ شده‌اند، در نهادهای رسمی آموزش دیده‌اند و از نظر فرهنگی و اجتماعی بیشتر ایرانی محسوب می‌شوند تا افغانستانی.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای‌اقتصاد: ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود ضمن محکوم کردن حمله صبح روز گذشته رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: «اصرار بر ادامه جنایت در غزه و حمله به خاک همسایگان نشان می دهد که اقدامات جنایتکارانه محدود به مرزهای فلسطین نیست و ارتکاب به جنایت برای آنها حد و مرزی ندارد.» به گزارش ایرنا، کنعانی در ادامه با اشاره به اینکه احیای توافق مشروط به بازگشت طرف های...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مرکز استیمسون در تحلیلی از رقابت قدرت‌های بزرگ در سطح جهانی به بررسی خطرات نظامی کردن رقابت قدرت‌های بزرگ با چین پرداخته است. «مدیسون شرام» استادیار دپارتمان علوم سیاسی در دانشگاه تورنتو و عضو ارشد غیر مقیم در برنامه استراتژی بزرگ ایالات متحده در مرکز استیمسون 27 اوت در این اندیشکده آمریکایی می‌نویسد: با تشدید رقابت آمریکا با چین، رقابت قدرت‌های بزرگ مترادف با سیاست دفاعی شده است. این...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایسنا: سخنگوی کرملین با رد ادعاها مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، گفت مسکو در حال توسعه همکاری ها و گفت وگوهای خود با تهران در تمام زمینه ها، از جمله «حساس ترین حوزه ها» ست. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه به ادعای روز جمعه رسانه های آمریکایی درباره اینکه تهران موشک های بالستیک کوتاه برد خود را در اختیار مسکو قرار می دهد، واکنش نشان داد....

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیویورک تایمز با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه از رایزنی‌ها ضمن اشاره به نقش برجسته قطر در مذاکرات برای آتش بس، از موانع پیش روی توافق صلح گفت و ناامیدی پنهان دوحه.

وب‌گاه فرارو

یکی این که باید نگاهی مسئله‌محور به مشکلات کشور داشته باشیم که همه آن‌ها فرابخشی است. بر اساس این مسائل فکر کنیم که چطور می‌شود به راه‌حل رسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای حزب الله لبنان قرار گرفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تحریم بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار تحریم بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که توانایی این اتحادیه برای اعمال فشار سیاسی بر مقام‌های اسرائیلی برای درخواست آتش‌بس محدود است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هسته‌های بین‌الملل بسیج دانشجویی سراسر کشور طی نامه‌ای به عباس عراقچی وزیر امور خارجه نکاتی را درباره آینده دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قراردادند. متن نامه به شرح زیر است: جناب آقای دکتر سید عباس عراقچی وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سلام و احترام. ضمن تبریک صمیمانه به مناسبت کسب رای اعتماد نمایندگان ملت در مجلس شورای...