شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند کار دشواری است. بسته خبری تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سفیر سابق ایران در عمان از روز گذشته به عنوان معاون بین الملل و همکاری های منطقه ای معاون اول رئیس جمهور منصوب شد.

وب‌گاه 55 آنلاین

رحمان قهرمانپور، کارشناس مسائل بین‌الملل و سیاست خارجی: زنگزور بخشی از «بازی بزرگ» روسیه در اوراسیاست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز (دوشنبه) به ادعای روز جمعه رسانه‌های آمریکایی درباره اینکه تهران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد خود را در اختیار مسکو قرار می‌دهد، واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو در حال توسعه همکاری‌ها و گفت‌وگوهای خود با تهران در تمام زمینه‌ها، از جمله «حساس‌ترین حوزه‌ها» ست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسعود پزشکیان فرا رسیدن سالگرد استقلال کشور تاجیکستان را تبریک گفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

روسیه به وسیله طرح مجدد احداث کریدور زنگزور در شرایط کنونی در صدد است تا قدرت بازیگری از دست رفته خود در قفقاز در مقابل ترکیه را بازیابد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) مدعی شد: ما از اطلاعات موثق ارائه شده توسط متحدان خود در مورد تحویل موشک‌های بالستیک ایران به روسیه مطلع هستیم.

خبرگزاری دانشجو

رئیس‌جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال کشور دوست، برادر و هم‌زبان جمهوری تاجیکستان را تبریک گفت.

وب‌گاه گسترش

پروژه برجام یکی از مسائلی است که در دولت‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است. تمامی دولت‌ها به نوعی به برجام توجه کرده و برای دستیابی به نتایج مثبت آن تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند. برجام در زمان ریاست‌جمهوری حسن روحانی به نتیجه رسید، اما پس از خروج آمریکا، آینده آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر خارجه محترم دولت چهاردهم، در روزهای نخستین کاری خود بارها بر اولویت شرق در سیاست خارجی کشور تاکید داشتند! پرسش اول از ایشان این است که آیا این سیاست به غیر از ادامه راه گذشته است؟

وب‌گاه خبر آنلاین

یک نماینده ادوار مجلس گفت: اصلاً بحث اخراج افغان ها مطرح نیست بلکه ساماندهی حضور آنهاست و من معتقدم که اگر خود افغان ها هم در این زمینه همکاری کنند، ساماندهی به سود آنها هم تمام می شود.

خبرگزاری تسنیم

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال کشور تاجیکستان را تبریک گفت.

وب‌گاه الف

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هنوز طالبان حق‌آبه ایران از هیرمند را نداده است گفت که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه موضوع حق‌آبه هیرمند را با جدیت پیگیری کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سخنگوی وزارت خارجه: احیای توافق مشروط به بازگشت طرف‌های مقابل به برجام است / فرصت دیپلماتیک برای همه طرف‌ها وجود دارد / مذاکرات را راهکار دیپلماتیک برای تحقق منافع خود می‌دانیم / سازمان ملل فرصت خوبی برای برگزاری گفتگو‌های است که عراقچی و بورل به صورت تلفنی درباره آن توافق کرده‌اند سخنگوی وزارت امور خارجه درباره مذاکرات درمورد توافق هسته ای گفت: مواضع ایران روشن و واضح است؛ ایران تنها...