شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اساسا کریدور زنگزور یک کریدور جعلی است و ظاهرا دست‌هایی در کار است تا به بهانه این کریدور، از قدرت نظامی و سیاسی ایران در منطقه کاسته شود

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجلس دوازدهم به دنبال سامان‌دهی اتباع بیگانه است. بدین منظور 21 مرداد ماه طرحی در مجلس اعلام وصول شد که بر این اساس پنج تبصره به ماده 16 قانون راجع به ورود و اقامت اتباع خارجه در ایران الحاق می‌شود. در بخشی از این طرح به کاهش سالانه 10 درصد اتباع اشاره دارد. همچنین بر اساس این طرح یارانه‌های پنهان از اتباع اخذ می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بحران دریای سرخ به یکی از چالش‌های تجارت جهانی تبدیل شده، در چنین شرایطی چین به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ که بخشی از سود اقتصادی‌اش ماحصل تجارت از طریق این آبراه است در برابر انصار الله سکوت اختیار کرده است. ناظران در باب دلایل انفعال چین سناریوهایی مختلفی را طرح کرده‌اند. به باور آنها چین با سکوتش تلاش دارد تا هژمونی ایالات متحده را ضعیف جلوه دهد.

خبرگزاری دانشجو

وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای صربستانی خود، بکارگیری همه سازوکارهای موجود را برای توسعه مناسبات دو کشور بویژه در عرصه اقتصادی و تجاری لازم برشمرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر

وزیر امور خارجه صربستان در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی انتخاب ایشان به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد، خبر داد در جریان سفر قریب الوقوع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفیر ایران در بغداد، گفت: در جریان سفر قریب‌الوقوع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سفیر ایران در بغداد، گفت: در جریان سفر قریب الوقوع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد.

خبرگزاری مهر

سفیر ایران در بغداد، گفت: در جریان سفر قریب الوقوع مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران به عراق یادداشت‌های همکاری امنیتی امضا خواهد شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی بر این باورند که حمله اوکراین به کورسک فارغ از تهدیدها، می‌تواند فصل آخر جنگ اوکراین قلمداد شود. از منظر آن‌ها همه چیز به ایده‌های پوتین منوط است، با این همه تسلط اوکراین بر کورسک به این بازیگر اهرم چانه زنی قدرتمندی برای رایزنی‌های صلح خواهد داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

با دستور پزشکیان وزارت علوم بازگشت اساتید اخراج شده را کلید زده است و خبرها از گوشه و کنار نیز حکایت از برنامه ریزی دولت برای رفع فیلترینگ دارد، اما پزشکیان با اولویت های دیگری نیز چون مذاکرات رفع تحریم، حل مساله گشت ارشاد و رفع مشکلات معیشتی نیز روبروست.

وب‌گاه 55 آنلاین

فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس و تحلیلگر سیاست خارجی، در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران به انتقاد شدید از سیاست‌های روسیه در قبال ایران پرداخت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

کریدور زنگزور از نظر استراتژیک و اقتصادی بسیار مهم است. از یک سو، این کریدور امکان دسترسی زمینی مستقیم آذربایجان به نخجوان و سپس به ترکیه را فراهم می‌کند، و از سوی دیگر، می‌تواند به تقویت روابط اقتصادی و تجاری در منطقه کمک کند. کریدور زنگزور کجاست؟ کریدور زنگزور برای ایران به عنوان یک مسئله حساس و استراتژیک مطرح است، زیرا می‌تواند تاثیرات عمده‌ای بر روابط اقتصادی، امنیتی، و ژئوپلیتیکی...