سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سعید لیلاز که با روزنامه شرق مصاحبه کرده، در پاسخ این سؤال که «خیلی از کارشناسان معتقدند وضعیت فعلی ایران از نظر مشکلات اقلیمی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاست خارجی نگران‌کننده به نظر می‌رسد. شما این شرایط را چگونه تحلیل می‌کنید؟»، اظهار کرد: من گاهی وقت‌ها می‌بینم برجسته‌ترین نخبگان ایران در واکنش به حوادث یا اظهارنظر‌هایی که می‌شود، به چنان فرومایگی...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام مجلس نمایندگان آمریکا با 410 رأی موافق و سه رأی مخالف طرح ضدایرانی و خصمانه موسوم به «قانون مهسا» را به تصویب رساند. این طرح دولت آمریکا را ملزم به اعمال تحریم علیه مقامات ارشد ایران به بهانه‌های حقوق بشری می‌کند. با وجود آنکه این طرح نام قانون را دارد، اما برای تبدیل شدن به قانون باید به...

خبرگزاری دانشجو

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران به حکم دادگاه نیاز دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب به اصلاح‌طلبان انتقاد کرده که نباید همه کارهای دولت را بکوبند و برای انتقاد باید طبق «معیار» هایی که دارند، عمل کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت قبلی، دولت کاملا بی‌اعتنا به ملاحظات امنیت ملی، مستقل از روابط شرق و غرب و به‌ویژه غرب بود در حالی که دولت آیت‌الله رئیسی سیاست خارجی درونزا را محور قرار داد تا استقلال راهبردی کشور در منطقه و محیط پیرامونی دنبال شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو مرکزیت حزب کارگزاران گفت من برخلاف دوستان اصلاح‌طلب‌مان به آینده اقتصاد ایران هزار بار امیدوار هستم.

خبرگزاری دانشجو

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو, درباره تحولات اخیر در منطقه قفقاز و احتمال درگیری نظامی بین آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: ما با طرفین ارمنستان و آذربایجان در ارتباطیم و هر دو کشور با نظرات ما آشنا هستند. در تحولات اخیر هم با هر دو طرف در ارتباط بودیم و روسای جمهور ایران و ارمنستان با هم تماس تلفنی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

مجلس نمایندگان آمریکا طرح ضدایرانی «قانون مهسا» را به تصویب رساند. مجلس نمایندگان آمریکا طرح ضدایرانی «قانون مهسا» را به تصویب رساند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای در چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش‌های افغانستان تأکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روزنامه ایران ارگان رسمی دولت در مطلبی نوشت: براندازهایی که روزی می‌خواستند تحت لوای چیزی به نام منشور، به اصطلاح دور هم جمع شوند و نمایش وحدت و ائتلاف اجرا کنند، هر روز بهانه تازه‌ای برای حمله کردن به هم پیدا می‌کنند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس‌جمهور کشورمان 28 اردیبهشت اعلام کرد که: «به حاکمان افغانستان اخطار می‌کنم که حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را فوراً بدهند.»

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان بخشی از اظهارات سعید لیلاز در گفتگو با شرق را بازنشر کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی به نام «قانون مهسا» را به تصویب رساند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی به نام «قانون مهسا» را به تصویب رساند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جنگ روسیه در اوکراین، فرصتی در اختیار پادشاهی قرار داد تا ضمن نزدیکی به چین، با روسیه در اوپک پلاس هم صدا شده و بدین طریق و با افزایش بهای نفت، اهرم چانه زنی اش با ایالات متحده را تقویت کند.