سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عرشه آنلاین

سه کشور اروپایی از ایران خواسته‌اند فورا به تعهدات بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس عمل کرده و با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند. سه کشور اروپایی از ایران خواسته‌اند فورا به تعهدات بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس عمل کرده و با نصب مجدد دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی موافقت کند. سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای مشترک ایران را به نشان‌ندادن عزم لازم جهت اجرای تعهدات شفاف‌ساز مندرج...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دنیای‌اقتصاد: نشست هم‌اندیشی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد این وزارتخانه با جمعی از اساتید رشته های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه ها، روز یکشنبه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشانه های تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در آستانه سالگرد نا‌آرامی های داخلی در این کشور در حال افزایش است. لورا روزن روزنامه نگار آمریکایی در پایگاه اینترنتی دیپلماتیک نوشت: به نظر می‌رسد توافق آزادی زندانیان بین ایران و آمریکا در اوایل هفته آینده، یعنی زمانی که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برای شرکت در نشست افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خواهد بود، انجام شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که بروکسل باید کانال‌های دیپلماتیک با ایران را باز نگاه دارد. بورل که در جلسه پارلمان اروپا صحبت می‌کرد گفت: «اتحادیه اروپا طی 12 ماه گذشته در خصوص ایران متحد بوده است.» وی اضافه کرد: «ما 9 دور متعدد تحریم علیه ایران وضع کرده‌ایم. اتحادیه اروپا و من به صورت شخصی در تمام جلسات وضعیت مربوط به شهروندانمان...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزرای امور خارجه ایران و فنلاند در گفتگویی تلفنی درباره مهمترین موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد موضوع آزادی 5 زندانی ایرانی را در قبال آزادی 5 زندانی آمریکایی تایید و اسامی آنان را اعلام کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، هیأتی سه نفره از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ریاست عزیزی نایب رئیس کمیسیون و با همراهی فداحسین مالکی و عباس مقتدایی به منظور بازدید میدانی و بررسی وضعیت زائران ایرانی عتبات عالیات طی سفری در 16 شهریور ماه از نزدیک در جریان وضعیت مرزها، تردد و شرایط زائران ایرانی عتبات قرار گرفتند. حضور در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و همراهانش...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بورل تصریح کرد: «رابطه ما با ایران در سطح پایینی قرار دارد اما ما لازم است کانال‌های دیپلماتیک را باز نگاه داریم.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که بروکسل باید کانال‌های دیپلماتیک با ایران را باز نگاه دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

روزنامه اعتماد: از آنجا که امریکا در آستانه انتخابات آینده است، گفت‌وگوها در فضای سکوت رسانه‌ای برگزار می‌شود تا تبعات داخلی برای امریکا به دنبال نداشته باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ظهره وند گفت: در مساله هیرمند مشکل ما این است که با دولتی قانونی مواجه نیستیم و هیچ کشوری نیز اینها را به رسمیت نشناخته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: توافق ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از کره جنوبی، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره و سنا را در مقابل دولت بایدن قرار داد.

خبرگزاری مهر

بر اساس گزارش نظارت میدانی اعضای کمیسیون امنیت ملی از مراسم اربعین امسال‌، هماهنگی انجام شده با طرف عراقی برای تسهیل در تردد زائرین و خدمت رسانی به مردم طی سال‌های اخیر کم سابقه بوده است.

وب‌گاه گسترش

نشست هم اندیشی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیران ارشد این وزارتخانه با جمعی از اساتید رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها، روز یکشنبه (دیروز) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد. «حسین امیرعبداللهیان» در این نشست پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات اساتید دانشگاه در خصوص برخی موضوعات سیاست خارجی و تحولات روابط بین‌الملل،...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تسلیت به مردم و دولت لیبی در پی وقوع توفان و سیل در این کشور از آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی خبر داد.