سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ربیع‌الله قربانی رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

لاوروف به سخنان اخیر علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیات ایرانی در مذاکرات رفع تحریم‌ها واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تنش در قفقاز جنوبی به هربهانه، ابزار و کیفیتی روی داده باشد، تهران در قبال این تحولات از همان ابتدای آغاز آن موضعی مشخص، مُسلم و صریح دارد: مرزهای منطقه قابل تغییر نیست. موضعی که اصل دکترین سیاست خارجی ایران است، بارها از سوی مسئولان مورد تأکید قرار گرفته و مبنای منطقی دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در صورت واقع‌بینی طرف‌های مقابل و پرهیز آنها از تکرار اشتباهات گذشته، مانعی برای از سرگیری مذاکرات و نهایی‌سازی توافق نمی‌بینیم.

خبرگزاری میزان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری آذربایجان در مناقشه قفقاز به دنبال توسعه جغرافیای خود است به مقامات این کشور توصیه کرد در رفتار غیرکارشناسی خود تجدیدنظر کنند چراکه هرگونه تغییر در مرزهای مشترک ایران و ارمنستان به هیچ وجه برای ایران قابل تحمل نیست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

علی باقری با اشاره به جدیت دولت در مذاکرات رفع تحریم گفت: دولت هرگز مسیر دیپلماسی، مذاکره و تلاش برای تامین منافع ملی از طریق دستیابی به یک توافق متوازن را مسدود نکرده است.

خبرگزاری مهر

معاون سیاسی وزارت امور خارجه بابیان اینکه خط قرمز نقد سیاست خارجی، منافع ملی است، نه افراد و دستگاه‌ها، گفت: دولت سیاست خارجی را موضوعی ملی می‌داند.

وب‌گاه عصر ایران

علی باقری : ایران در صورت واقع‌بینی طرف‌های مقابل و پرهیز آنها از تکرار اشتباهات گذشته، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات و نهایی‌سازی توافق نمی‌بیند.

وب‌گاه عصر ایران

در این چهارچوب، اقدام اخیر رژیم اسرائیل در افتتاح سفارت خود در بحرین نیز تا حدی معطوف به پرت کردن حواس افکار عمومی در اراضی اشغالی و همچنین در منطقه از واقعیت‌های مرتبط با اسرائیلِ کنونی بوده است. مانور گسترده جریان‌های رسانه‌ایِ حامی دولت نتانیاهو با محوریت واقعه مذکور نیز خود سندی روشن در این رابطه است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی باقری تصریح کرد: دولت تحت هیچ شرایطی وارد سیاسی بازی برخی جریان‌های سیاسی در عرصه سیاست خارجی نشده و با اهتمام تمام تلاش کرده تا سیاست خارجی در تراز یک موضوع ملی بماند و به سطح مسأله یک جریان سیاسی تقلیل نیابد.

خبرگزاری دانشجو

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران امروز دوشنبه بیستم شهریورماه با حضور در گردهمایی سراسری اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان در اردوگاه شهید باهنر تهران، طی سخنانی به بیان ابعاد و چارچوب‌های سیاست خارجی و دستاورد‌های دو ساله دولت در عرصه دیپلماسی پرداخت. معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به حساسیت امر سیاست خارجی در سامانه حکمرانی گفت:...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مذاکره کننده ارشد ایران با بیان اهتمام ویژه و مستمر رئیس جمهور به تحول و ابتکار در سیاست خارجی اظهار داشت: نقطه قوت و مزیت درخشان دیپلماسی دولت سیزدهم، نقش‌آفرینی مستقیم و موثر و پیگیر پیوسته رئیس جمهور برای تحقق اهداف سیاست خارجی و مدیریت روابط خارجی است

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون سیاسی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه چتر دیپلماسی تهران هر کشوری را که برای توسعه رابطه با ایران اراده داشته باشد دربرمی‌گیرد، تاکید کرد: دولت سیزدهم سیاست خارجی را موضوعی ملی می‌داند، نه دستاویزی برای بازی سیاسی برخی جریان‌ها سیاسی و خط قرمز نقد سیاست خارجی، منافع ملی است، نه افراد و دستگاه‌ها

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: توافق عادی‌سازی روابط بین تهران و ریاض پیشرفتی بزرگ در تغییر حرکت خاورمیانه به سمت کاهش تنش بین رقبای منطقه‌ای بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

ابطحی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما «ساعت به وقت قدس» شبکه یک را از موفق‌ترین برنامه‌های سال‌های اخیر تلویزیون توصیف کرد.