پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حیدری گفت: ایران، چین و پاکستان با ایجاد امنیت پایدار درصدد افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری هستند. این موضوع در مرز‌های مشترک نیز دارای اهمیت است.

وب‌گاه عصر ایران

مردم می توانند گزارشات خود را در مورد «ادعاهای راجع به نقض حقوق بشر در ارتباط با ناآرامی های پاییز 1401، ادعاها درخصوص حبس و بازداشت های خودسرانه، خشونت، استفاده بیش از حد از زور، ارتکاب شکنجه، هرگونه اطلاعات درخصوص جان باختن و مصدومیت افراد، هرگونه مستندات درخصوص خسارات وارده به اموال و تجهیزات عمومی و خصوصی» به این کمیته کمیته بررسی ناآرامی‌های پائیز 1401 ارسال کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دیروز فایننشال تایمز به نقل از افراد مطلع در این باره نوشت، ایالات متحده به ایران فشار می‌آورد تا فروش هواپیماهای بدون سرنشین مسلح به روسیه را به عنوان بخشی از گفت‌وگوها در مورد تفاهم نانوشته گسترده‌تر بین واشنگتن و تهران برای کاهش تنش‌ها متوقف کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیاتی عالی رتبه تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان سعودی ترک کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

جلال زاده گفت: بنا به گفته مقامات دو کشور سوریه و لبنان اگر حمایت ایران نبود، امروز داعشی‌های تروریست در منطقه حاکم بودند.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت نیوز نوشت: قیمت دلار در کف کانال 49 هزار تومانی گرفتار شده است. قیمت این ارز پس از افت به کانال 48 هزار تومانی حالا دو روزی است که دوباره به کانال بالاتر صعود کرده اما از حجم معاملات کاسته شده و معامله‌گران در انتظار روشن شدن نتیجه مانورهای سیاسی دولت هستند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

قیمت دلار بالاخره به کدام سو می رود؟ قیمت دلار تا پایان تابستان چقدر می‌شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جمهوری اسلامی نوشت: صدها نفر ناپدید شده‌اند و فقر، گریبان بخش عمده جامعه افغانستان را گرفته است. به گفته مسئولان سازمان ملل، جهان دیگر رغبتی به ادامه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ندارد زیرا این کمک‌ها را طالبان در راستای تحکیم پایه‌های حکومت خود و نه رفع فقر به کار می‌گیرد.

وب‌گاه الف

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات جدیدی از مذاکرات پشت پرده برای آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی پرداخت و گفت: ما آمادگی مذاکره برای آزادسازی منابع ارزی خود در عراق و هند را داریم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این سفر یک روزه با وزیر خارجه عربستان و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جهانگیری بیان کرد: اگر کسی ادعا می‌کند که من با تحریم می‌توانم کشور را اداره کنم، حداقل بیاید کارنامه‌ای روی میز بگذارد و بگوید من بدون تحریم اینجا را خوب اداره کرده‌ام.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مهدی صفری گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون حدود 11 میلیارد دلار در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری خارجی شده که رو به افزایش است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جمهوری اسلامی در واکنش به توافق ایران و آمریکا نوشت: این اقدامات سالها پیش قرار بود در دولت قبل همزمان با احیای برجام انجام شود ولی به دلیل سنگ اندازیهای گروهی بی‌منطق و سوء‌استفاده‌گر از تحریم، رسیدن به مطالبات به تعویق افتاد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

نشد؛ وگرنه هم روحانی و هم ظریف مصمم بودند که بتوانند قبل از انتخابات کار را تمام کنند. من یادم می‌آید که در یک جلسه دولت در فروردین 1400 همین بحث مطرح شد؛ چون معمولا جلسات دولت را من اداره می‌کردم... این بحث مطرح شد که توافق عقب بیفتد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

واشنگتن: پرونده «شهاب دلیلی» در موضوع بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی نیست، اما موارد مختلف را بررسی می‌کنیم تا وضعیت آن‌ها را مشخص کنیم / ما به هرگونه توافقی در زمینه هسته‌ای با ایران نزدیک نیستیم / برای دیپلماسی در آینده، تهران باید تنش‌ها را کاهش دهد

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه شرق با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سابق گفت و گو کرده است.