پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

مُنیبان نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: با توجه به حادثه قبلی شاهچراغ و اینکه چند نفر از عوامل آن حادثه اعدام شده اند، اقدام اخیر داعش در شاهچراغ نوعی کینه‌جویی و قدرت‌نمایی برابر بخش امنیتی ایران است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی از دستور رئیس جمهور برای تعیین خسارات وارده به خانواده هایی که در جریان ناآرامی‌های سال گذشته مورد ظلمی قرار گرفته‌اند، خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایلنا نوشت: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد از جریان انحراف در این دولت است و من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور هم هیچ پاسخی در این خصوص ندارد. اگر رئیس‌جمهور بسیار سریع این مشکلات را حل نکند، هم به نظام، هم به دولت، هم مجلس و هم به شخص خودش بیشترین آسیب را زده است و مساله حیثیتی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، زهره الهیان روز چهارشنبه درباره نشست اخیر اعضای کمیته ویژه رسیدگی به آسیب دیدگان ناآرامی‌های سال گذشته با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور، درباره وظایف این کمیته اظهار داشت: این کمیته با حکم رئیس جمهور و با هدف بررسی میزان خساراتی که به هموطنان در جریان ناآرامی‌های سال گذشته تحمیل شد، تشکیل شده است. وی بررسی ریشه ها، علل و عوامل وقوع این حوادث...

وب‌گاه عصر ایران

اطلاعات خانواده‌های آسیب دیده در ناآرامی های سال گذشته، کشته‌شدگان، خانواده شهدا، مأموران امنیتی و آن‌هایی که شکایت یا اعتراضی دارند، در یک سامانه بارگذاری می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد از جریان انحراف در این دولت است و من فکر می‌کنم رئیس‌جمهور هم هیچ پاسخی در این خصوص ندارد. اگر رئیس‌جمهور بسیار سریع این مشکلات را حل نکند، هم به نظام، هم به دولت، هم مجلس و هم به شخص خودش بیشترین آسیب را زده است و مساله حیثیتی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

هم میهن نوشت: با همه اختلاف‌نظرها در زمینه‌های سیاست خارجی هر قدمی که منجر به ایستادن در نقطه درست در روابط بین‌الملل شود (خصوصاً اگر از سوی سوپرانقلابی‌ها باشد) باید از آن استقبال کرد. می‌دانیم که برای سوپرانقلابی‌ها که تا دیروز شعار می‌دادند هر نوع مذاکره با آمریکا خیانت به خون حاج قاسم سلیمانی است، بسیار سخت است که پاسخ هواداران خود را بدهند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایران در حال حاضر دلیل کمی برای شتافتن به سمت یک توافق جدید دارد، اما توافق اخیر تبادل زندانیان نشان می‌دهد که دولت نتانیاهو نیز کمترین تأثیر را بر سیاست واشنگتن در قبال ایران دارد.

خبرگزاری دانشجو

مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با دانشجو با اشاره به ادامه دار بودن آزادسازی اموال بلوکه شده ایران نزد کشورهای خارجی گفت: ایران با اقتدار پای میز مذاکره است. وی افزود: دولت کره جنوبی باید در خصوص تعلل طولانی در مدت آزادسازی اموال بلوکه شده ایران پاسخگو باشد. محمودوند در ادامه گفت: در خصوص اموال ملت ایران یک ظلم تاریخی صورت گرفته است ولی کشور ایران...

وب‌گاه مشرق نیوز

تلاش برای کم‌اهمیت نمایاندن توافق اخیر در حالی است که برخی محافل و شخصیت‌های آمریکایی از این توافق با تعابیری مثل «بزرگ‌ترین باج به ایران»، «تعظیم بایدن در برابر ایران» یاد می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

هاوانا اگرچه از تهران خیلی دور است اما داستان پیام‌رسان اجتماعی «زون‌زونئو» در کوبا خیلی به داستان ایران نزدیک است. در داستان ایران شما می‌توانید اسم این پیام‌رسان را «تلگرام» بگذارید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناظران اتحادیه اروپا با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی تیراندازی به سمت خود را هنگام انجام ماموریت در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان تایید کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر کشورمان با محمد شیاع السودانی برای هماهنگی مشترک درباره اربعین و تسهیل حرکت زائران به سوی کربلا گفتگو کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گائوراو شرست گفت: نارندرا مودی نخست وزیر هند مشتاقانه منتظر دیدار با رئیس‌جمهور ایران در حاشیه اجلاس سران بریکس در آفریقای جنوبی است.

وب‌گاه خبر آنلاین

کاربران شبکه های اجتماعی، از انتشار تصویر فتوشاپ شده روزنامه اطلاعات در توئیتر علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، که تاریخ و تیتر آن دستکاری شده بود، انتقاد کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: درباب حضور گروه واگنر در قاره سیاه و فعالیت اعضای این گروه بسیار نوشته شده، با این همه چرایی مانور واگنر در قاره سیاه موضوعی است که تحلیل ها درباره آن متفاوت است. برخی از ناظران بر این باورند که واگنر در قاره سیاه مامن کرده چرا که در این جغرافیا می تواند به سان یک بازیگر دولتی نه بازیگری تابع دولت فعالیت کند.