پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری تسنیم

بانک مرکزی اعلام کرد: طرح این مطلب که "پایین آمدن نرخ رشد نقدینگی در ماههای اخیر از طریق پرداخت سپرده قانونی بیشتر در میان مدت قابل دوام نیست"، صحیح نبوده و از روند اخیر کلهای پولی نمیتوان چنین مواردی را برداشت کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دستیار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه حضورش در لبنان با دبیرکل حزب‌الله دیدار و رایزنی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رضازاده گفت: مقامات ایران و ترکیه تراز تجاری 30 میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده اند، از این رو سفر هیات تجاری ایران به این کشور در راستای تحقق این امر است.

خبرگزاری مهر

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت می‌پردازند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: برخی از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند که سیاست تنش‌زدایی ایران و عربستان از سال گذشته جایگزین موضوع برجام برای اثر کاهشی در بازارهای مالی شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کمیسیون‌های تخصصی مجلس این هفته جلسه دارند که قرار است در این جلسات موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان دولتی مورد ارزیابی قرار دهند که در ادامه جزئیات دستورکار این کمیسیون‌ها را می‌خوانیم: *حضور وزیر کار در کمیسیون بهداشت - دستور کار این هفته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به شرح زیر اعلام شد: - بررسی مواد ارجاعی لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیته سلامت...

خبرگزاری میزان

طرح اصلاح قانون خدمت نظام وظیفه عمومی در نشست هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی خواهد شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بازار ارز یک هفته پرنوسان را پشت سر گذاشت؛ از فرود قیمت دلار به کانال 48 هزار تومان در ابتدای هفته تا حرکت در کانال 49 هزار تومان.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، لیندسی گراهام در توییتر، خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را یکی از بد اندیشانه‌ترین، فاجعه‌بارترین و شرم‌آورترین تصمیمات در تاریخ سیاست خارجی آمریکا دانست. او سیاست خارجی اداره جوبایدن در قبال افغانستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفت: دو سال پس از تطبیق این سیاست خارجی، طالبان درحال سرکوب زنان هستند و افغانستان دوباره به عنوان سکوی پرتابی...

وب‌گاه مشرق نیوز

7 دهه پیش در چنین روزی کودتاگران جشن پیروزی علیه استقلال طلبی ملتی را گرفتند که برای آینده خود رویاها ساخته بود و امروز فرمول پیروزی دیروز کودتاچیان سرمشق طراحان جنگ نرم شده است.

خبرگزاری مهر

7 دهه پیش در چنین روزی کودتاگران جشن پیروزی علیه استقلال طلبی ملتی را گرفتند که برای آینده خود رویاها ساخته بود و امروز فرمول پیروزی دیروز کودتاچیان سرمشق طراحان جنگ نرم شده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تجربه موفق سال های اخیر برخی ازکشورهای درحال توسعه ثابت کرد، هیچ یک از بحران‌ها و موضوعات بین‌المللی اخیر را نمی‌توان بدون همراهی و پیوست دیپلماسی چندجانبه، به‌ویژه در حوزه مناسبات اقتصادی بررسی و به‌دنبال راه‌حل جامع بود. گرچه به باوراقلیتی، شاید در برخی ازموارد مانند حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی وحقوقی، توسل به دیپلماسی چندجانبه یکی ازگزینه‌های انتخاب باشد لیکن، به اعتقاد قریب به اتفاق...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پس از گرم شدن اخیر روابط ایران و عربستان سعودی، عراق در حال تقویت روابط خود با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. باید از این پیشرفت حمایت کرد؛ پیشرفتی که می‌تواند به عراق برای مقابله با چالش‌های داخلی خود کمک کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان گفت: عربستان سعودی در این سفر تلاش کرد تا بر اینکه این کشور نگاه متفاوت از گذشته دارد تاکید کند و آمادگی خود را برای رقم خوردن صفحه جدیدی از روابط دو کشور نشان دهد.