پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی بخشی از مذاکرات خود با ابراهیم رئیسی را افشا کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در آغاز این هفته انتشار خبر مذاکره و توافق میان تهران - واشنگتن در زمینه تبادل زندانیان و آزاد شدن مطالبات ایران از کره جنوبی، بازتاب مثبت زیادی داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اسحاق جهانگیری، معاون‌اول رئیس‌جمهوری سابق به نکات مهمی از مسائل کشور پرداخت‌.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تقوی گفت: سیاست خارجه آمریکا بر مبنای منافع ملی این کشور تدوین می‌شود و به اجرا در می‌آید و به هیچ وجه تحت تاثیر اپوزسیون و ضد انقلاب نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هفته گذشته، ایران چهار شهروند دوتابعیتی ایرانی - آمریکایی را که در زندان اوین بودند به حبس خانگی منتقل کرد. گزارش شده است که این انتقال، اولین گام در سلسله اقداماتی است که در نهایت به آزادی پنج شهروند آمریکایی ختم می‌شود.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه در گفت‌وگویی به تشریح اقدامات و دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی طی دو سال گذشته پرداخت. باقری با بیان اینکه موضوع تعامل و همکاری ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس یکی از سرفصل های سیاست همسایگی است، تاکید کرد: «در همین چارچوب موضوع مجمع گفت وگوهای کشورهای منطقه خلیج فارس مطرح است و نشستی در سطح وزرای خارجه هشت کشور حوزه خلیج فارس در حاشیه...

وب‌گاه عصر ایران

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن درباره وجود توافق پنهان میان ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها گفت: همانطور که وزیر خارجه آمریکا توضیح داد ما به هرگونه توافق با ایران نزدیک نیستیم. این مسائل (تبادل زندانیان) کاملا جدا هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت خزانه داری آمریکا سه شرکت را به اتهام ارتباط با شبکه فرار از تحریم های واشنگتن و حمایت از روابط نظامی روسیه و کره شمالی و همچنین یک ایرانی را به بهانه قوانین ضد تروریسم در لیست تحریمی خود قرار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایالات متحده سه شرکت را به اتهام ارتباط با شبکه فرار از تحریم های واشنگتن و حمایت از روابط نظامی روسیه و کره شمالی و نیز یک ایرانی را به بهانه قوانین ضد تروریسم تحریم کرد.

وب‌گاه عصر ایران

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین یک شهروند ایرانی و یک شرکت ثبت شده در سنگاپور و امارات را به بهانه تحریم های ثانویه مرتبط با تروریسم تحریم کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، امروز (چهارشنبه) با مهر گریگوریان، معاون نخست‌وزیر ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه فرارو

طی دو روز گذشته قیمت دلار نوسان محدودی را پشت سر گذاشته و در هر روز یک پله عقب‌نشینی کرده است. با وجود اینکه امروز سیگنال‌های مساعدی از اخبار سیاسی روانه بازار شد، اما معامله‌گران معتقدند بازار، اثر خبردرمانی را پیشخور کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی کشور، ادعای مطرح‌شده از سوی یک روزنامه انگلیسی درباره «درخواست آمریکا از ایران برای توقف فروش پهپاد به روسیه» در مذاکرات غیرمستقیم اخیر میان تهران و واشنگتن را رد کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: دومین روز از چهلمین نشست پایان دوره دفتر تحکیم در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، سخنرانان و چهره های سیاسی در این نشست به سخنرانی پرداختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم به شدت دلسرد هستند و مردم حتی زمانی که برای مجلس دهم رأی دادند، و دیدند مجلس خواسته‌های آن‌ها را برآورده نکرد و یا زمانی که حسن روحانی رئیس جمهور شد خیلی از خواسته‌های مردم را نخواستند و یا نتوانستند برآورده نکردند!