پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

امیرعبداللهیان در تماس با بورل به تعامل کشورمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره کرده و در این خصوص تصریح کرد: اکنون دو طرف در مسیر درست همکاری قرار داریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب (سه‌شنبه) تلفنی گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با طارق علی بخیت بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه بین المللی به آوارگان افغانستانی در ایران تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تحریم اقدامی غیردوستانه در روابط جمهوری اسلامی ایران و اروپا است و بدانید تداوم این وضعیت به نفع اروپا نیست‌.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تحولات اخیر در آزادسازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می‌کنیم، گفت: در صورت اراده جدی بازگشت به توافق دور از دسترس نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سخنگوی وزرات خارجه قطر در جریان نشست خبری در دوحه بیان کرد: قطر تلاش گسترده ای به عنوان میانجی گر مطمئن بین المللی، برای تحقق نزدیکی میان طرفهای آمریکایی و ایرانی به کار بست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دوحه به مذاکرات ایران و آمریکا در این کشور واکنش نشان داد و سخنگوی وزارت خارجه این کشور بیان کرد قطر بر ضرورت حل اختلافات از راه مسالمت آمیز تاکید دارد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سخنگوی وزارت امور خارجه کشته و مجروح شدن جمعی از شهروندان روسیه در انفجار پمپ بنزین در شهر «ماخاچ قلعه» را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جمعی از نمایندگان مجلس با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت و گو کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

تعدادی از نمایندگان مجلس به صورت جداگانه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

بعد از قول وزیر کشور به نمایندگان مجلس برای برکناری معاون سیاسی و رئیس ستادانتخابات و تغییر این معاون، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت مدعی شد، تغییر معاون سیاسی وزیرکشور فداکاری بود. تغییری که خشم اعضای جبهه پایداری را نیز برانگیخت.

وب‌گاه عصر ایران

او در عین حال افزود که آمریکا برای استفاده از این پول محدودیت‌هایی قائل شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس قوه قضائیه گفت: باید به اثبات برسانیم که در مقوله حقوق بشر و مصادیق مترتب به آن از جمله حقوق زنان، داعیه‌دار هستیم.

خبرگزاری تسنیم

در جلسه ستاد حقوق بشر جبران حقوق تضییع‌شده تعدادی از افراد در اغتشاشات سال گذشته مطرح و تأکید شد که چنانچه افرادی مُحق جبران خسارت هستند، اقدامات لازم در این حوزه صورت بگیرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شهریار حیدری اعلام کرد که به دنبال حمله تروریستی اخیر در حرم شاهچراغ، امروز هیاتی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به شیراز سفر می‌کند.