شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

اگر آقای وزیر، توانست به همراه خانواده اش یک هفته در گرمای اهواز و کرمان و بندر عباس و بوشهر و زاهدان و... بدون کولر و صرفاً با پنکه یک زندگی معمولی و غیر آزار دهنده داشته باشد، آن وقت می تواند زندگی مشابهی را به مردم پیشنهاد کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسیاری بر این باورند که عقب نشینی ایالات متحده از افغانستان نقطه عطفی در روابط واشنگتن و اعراب محسوب می شود؛ چرا که انفعال آمریکا تردیدهای کشورهای عربی در باب میزان پایبندی ایالات متحده به تعهداتش را زیر سوال برد و موجب شد تا این گروه از بازیگران با رقبای واشنگتن یعنی چین و روسیه همسو تر شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

به گفته رئیس کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس اوکراین، به باور این کشور، دولت کنونی آمریکا تا پیش از پایان دوره خود، کمک نظامی تازه‌ای به اوکراین ارائه نخواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت: رهبر معظم ایران در دیدار روز سه شنبه رئیس جمهور و دولت چهاردهم با ایشان که از تلویزیون دولتی پخش شد، تلویحا پیشنهاد کردند که کشورش مذاکرات هسته ای با ایالات متحده را دنبال کند و به دولت این کشور گفت که «هیچ مانعی» برای گفت‌وگو با «دشمن» وجود ندارد. ایشان در این سخنان با تاکید بر اینکه به دشمن نباید امید بست و منتظر آن ماند، گفتند: «این واقعیت در سخنان رئیس...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بهره بردن از دیدگاه ژئوپلیتیک در تحلیل روابط اجتماعی یک جامعه، نکات برجسته‌ای را مشخص می‌کند. نظر به توان جغرافیا در توضیح‌دهی نحوه توزیع قدرت و منافع درون مرزهای یک کشور، باید یادآور شد که جغرافیا همچنین می‌تواند بر روابط سیاست خارجی آن کشور نیز اثر بگذارد؛ مساله‌ای که با اضافه شدن مفهوم «تصور جغرافیایی» می‌تواند بخش زیادی از رفتار دیپلماتیک یک کشور را توضیح دهد. یادداشت حاضر تلاشی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس کمیته امنیت ملی، دفاع و اطلاعات مجلس در اظهاراتی بیان کرد که اوکراین انتظار ندارد از سوی دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور کنونی آمریکا بسته‌های کمک نظامی جدیدی دریافت کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

عصر ایران در بخشی از گزارش خود درباره فرد توهین کننده به مهسا امینی نوشت: رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، در یک برنامه تلویزیونی وقتی می خواست به مرحوم مهسا امینی اشاره کند، با وقاحتی عجیب از تعبیر شرم آور "نفله شدن یک کرد سنی" استفاده کرد و بلافاصله از سمت خود برکنار شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان ضمن اشاره به اولین مصاحبه خود به عنوان وزیر امور خارجه با خبرگزاری ژاپنی کیودو اظهار داشت: سیاست جدید ایران گسترش روابط با همه دنیا به ویژه شرق آسیا است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سیدعباس عراقچی در مراسم معارفه خود که با حضور رئیس جمهوری برگزار شده بود، گفت: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور، کمک کار و راهگشا باشد، فرصت ایجاد کند و موانع را از سر راه بردارد و ما این را یک تکلیف برای خود می دانیم که موانع رونق اقتصاد کشور را از سر راه برداریم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه تهدیدات زیاد است، اما ظرفیت‌های کشورمان هم بسیار زیاد است، گفت: برداشتن موانع رونق اقتصادی را تکلیف خود می‌دانیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک منتقد اقتصادی درباره جهت‌گیری دولت در زمینه کنار گذاشتن سیاست‌های تعدیل ساختاری، گفت: مردم در سالهای گذشته فشار سنگینی را تجربه کردند و اقداماتی مانند اصلاحات قیمتی، در وضعیت فعلی به معنای آوردن فشاری مضاعف به سفره های کوچک شده مردم خواهد بود.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری مهر

نمایشگاه مشترک مد و لباس جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان دیروز سه‌شنبه 6 شهریور در عشق‌آباد افتتاح شد.

خبرگزاری اکو نیوز