شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه خبر آنلاین

در بخشی از گزارش روزنامه سازندگی آمده است: آیت‌الله هاشمی، سیاست‌مدار کلیدی نظام جمهوری اسلامی، از ابتدای انقلاب در بالاترین مناصب حضور داشته است. تصمیم‌گیری‌های او در نظام جمهوری اسلامی، اهمیتی دست‌اول و تردیدناپذیر داشته و به همین دلیل، یادداشت‌های روزانه آیت‌الله، منبعی بی‌بدیل برای درک درست تاریخ معاصر است و هیچ مورخی نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی قاچاق تسلیحات به کرانه باختری از سوی ایران شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ناظران می گویند شاید در گذشته چین در رویارویی با بحران های بین المللی به اعتراض های داخل متوسل می شد، اما حالا شی، رهبری این کشور از قواعد کتاب بازی تازه ای پیروی می کند، بدین معنا که رهبری چین با سرکوب معترضان و مخالفان در داخل ترجیح داده که در عصر تازه قدرت نمایی به رزمایش ها به عنوان اهرمی برای چانه زنی متوسل شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که آمریکا با ایجاد هرج و مرج بی‌ثباتی در جهان را افزایش داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سخنانی تاکید کرد که آمریکا با ایجاد هرج و مرج بی‌ثباتی در جهان را افزایش داده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با بیان اینکه ما اظهارات وزرای تندرو اسرائیلی در مورد ساخت کنیسه در مسجد الاقصی را پیگیری می‌کنیم، گفت: من به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌ام تا فهرست تحریم‌ها را گسترش دهند تا وزرای اسرائیلی را نیز شامل شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با بیان اینکه ما اظهارات وزرای تندرو اسرائیلی در مورد ساخت کنیسه در مسجد الاقصی را پیگیری می‌کنیم، گفت: من به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌ام تا فهرست تحریم‌ها را گسترش دهند تا وزرای اسرائیلی را نیز شامل شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تصویری از دیدار فرزند حسین امیرعبداللهیان با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه سابق و معاون راهبردی رئیس جمهور را مشاهده کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت: «کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به طور کامل محدودیت‌های حملات کی‌یف به خاک روسیه را لغو کنند.»

وب‌گاه خبر آنلاین

بسیاری از ناظران گمان می‌کنند قرار گرفتن محمدجواد ظریف در کابینه پزشکیان هم برای غرب و هم برای کسانی که امیدی به حل و فصل برنامه هسته‌ای دارند، معنادار است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه از آزادی 10 صیاد ایرانی که در موزامبیک زندانی بودند خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ظریفیان گفت: آشتی ملی خیلی فراتر از وفاق دولت است آشتی ملی همه اقشار جامعه را در برمی‌گیرد ما در سه عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، دستگاه‌های زیادی همچون وزارت ارشاد و کشور داریم که می‌توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

رهبر معظم ایران در دیدار روز سه شنبه رئیس جمهور و دولت چهاردهم با ایشان که از تلویزیون دولتی پخش شد، تلویحاً پیشنهاد کردند که کشورش مذاکرات هسته ای با ایالات متحده را دنبال کند و به دولت این کشور گفت که «هیچ مانعی» برای گفت‌وگو با «دشمن» وجود ندارد. ایشان در این سخنان با تأکید بر اینکه به دشمن نباید امید بست و منتظر آن ماند، گفتند: «این واقعیت در سخنان رئیس جمهور و اظهارات چند روز قبل...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دهه ها از زمانی که واشنگتن استراتژی بزرگی برای خاورمیانه داشت می گذرد. جنگ در اوکراین پیامدهایی جغرافیایی فوری داشته و همزمان ظهور ناگهانی پکن به عنوان آلترناتیو دیپلماتیک نشانه آن است که واشنگتن ارتباط متقابل استراتژی بزرگ را از دست داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اگر آقای وزیر، توانست به همراه خانواده اش یک هفته در گرمای اهواز و کرمان و بندر عباس و بوشهر و زاهدان و... بدون کولر و صرفاً با پنکه یک زندگی معمولی و غیر آزار دهنده داشته باشد، آن وقت می تواند زندگی مشابهی را به مردم پیشنهاد کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بسیاری بر این باورند که عقب نشینی ایالات متحده از افغانستان نقطه عطفی در روابط واشنگتن و اعراب محسوب می شود؛ چرا که انفعال آمریکا تردیدهای کشورهای عربی در باب میزان پایبندی ایالات متحده به تعهداتش را زیر سوال برد و موجب شد تا این گروه از بازیگران با رقبای واشنگتن یعنی چین و روسیه همسو تر شوند.