شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه مشرق نیوز

در ادبیات روابط بین‌الملل، قدرت ترکیبی کمتر مفهوم‌سازی شده است اما قدرت ترکیبی چیست و چه عواملی بر ایجاد این نوع قدرت تاثیرگذارند؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در سال‌های اخیر بحث‌های گسترده‌ای پیرامون ماهیت روابط در حال گسترش میان ایران و روسیه مطرح شده است. گروهی از پژوهشگران با اشاره به همکاری های گسترده دو کشور در بحران سوریه (2015) برای حفظ حکومت بشار اسد، گفتمان مشترک در مقابله با یکجانبه گرایی ایالات متحده در نظام بین‌الملل، همکاری‌های گسترده نظامی به‌ویژه پس از جنگ اوکراین و تلاش برای مقابله با تحریم های غرب از طریق عضویت ایران در...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایسنا: مسعود پزشکیان در پیام تبریک روز ملی مالزی به عالی جناب سلطان «ابراهیم ابن اسکندر» پادشاه این کشور آورده است: «اطمینان دارم مناسبات برادرانه جمهوری اسلامی ایران و مالزی همچنان موجب تحکیم و همبستگی امت اسلامی خواهد بود.» رئیس‌جمهور همچنین در پیام تبریک خود به «داتو سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی ابراز اطمینان کرده است که در پرتو پیوندهای مشترک اسلامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در باب سفر پوتین به آذربایجان آن هم در میانه تنش‌ها میان مسکو با ایروان، گمانه‌زنی‌ها بسیار است. به باور گروهی پوتین خود را برای فرصت سازی دوباره در قره‌باغ آماده می‌کند، آن هم در شرایطی که یارگیری‌های منطقه می‌تواند ژئوپلتیک حاکم را تحت تاثیر قرار دهد.

خبرگزاری مهر

مدیرکل آسیای جنوبی و دستیار وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: بیان اصولی و منطقی اهداف ملی و سیاست خارجی کشور نشان‌دهنده قدرت ملی آن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، رییس دفتر رییس جمهور، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزیر امور خارجه با حضور در منزل شهید امیرعبداللهیان، با خانواده این شهید بزرگوار دیدار کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سید عباس عراقچی که به تازگی در راس وزارت امور خارجه ایران منصوب شد، حالا سکاندار دیپلماسی ایران است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سید عباس عراقچی که به تازگی در راس وزارت امور خارجه ایران منصوب شد، حالا سکاندار دستگاه دیپلماسی ایران است.

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر دولت روحانی به نامه عباس عبدی به سید محمد خاتمی واکنش نشان داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شی جین پینگ، رهبر چین، که از استناد به ناسیونالیسم به جزء مواقعی که به نفعش هست، مخالف است، دیگر به دنبال تحریک مردم برای برگزاری اعتراض‌های گسترده در واکنش به فعل خارجی نیست.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نشنال اینترست به بهانه رقابت شانه به شانه کاملا هریس و دونالد ترامپ، رقبای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتشار یادداشتی تلاش دارد تا ضمن بررسی سیاست خارجی هرکدام از نامزدها به این سوال پاسخ دهد که خاورمیانه از پیروزی کدام یک از این دو استقبال خواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دستیار وزیر امور خارجه در امور غرب آسیا از موضع وزیر امور خارجه سریلانکا مبنی بر تمایل برای همکاری با ایران به‌رغم تهدید تحریم‌های آمریکا تمجید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال کشور دوست و برادر، جمهوری قرقیزستان را به رئیس‌جمهور این کشور تبریک گفت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال کشور دوست و برادر، جمهوری قرقیزستان را به رئیس‌جمهور این کشور تبریک گفت.

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس جمهور در پیامی فرارسیدن سالگرد استقلال کشور دوست و برادر، جمهوری قرقیزستان را به رئیس جمهور این کشور تبریک گفت.