شنبه 7 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری دانشجو

«وزارت امور خارجه باید مراقب تکرار فرجام برجام باشد.» وبسایت الف با انتشار این تذکر هشدار‌آمیز نوشت: شکر خدا، گزاره قابل احیا نبودن برجام و دچار شدن آن به ممات از زبان وزیر خارجه کنونی و یکی از دست‌اندرکاران و بانیان این توافق بیان شده و دیگر مدافعین توافق هسته‌ای نمی‌توانند مطرح‌کردن چنین تعابیری را به دلواپسان و کاسبان تحریم و... مربوط کنند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری دانشجو

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این که در جهت منافع ملی مهم‌ترین بخش ما دیپلماسی اقتصادی است تاکید کرد: سیاست خارجی باید بتواند برای اقتصاد کشور کمک حال باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

فارغ از تلاش و تدابیر موفق دولت ایران برای دور زدن تحریم‌های نفتی، تحولات بین‌المللی نیز بستر افزایش فروش نفت را فراهم کرد که حال به‌نظر می‌رسد نتایج انتخابات آمریکا می‌تواند بر آن اثرگذار باشد.

خبرگزاری دانشجو

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای وظایف نظارتی عضو برخی از مجامع، هیات‌ها و شورا‌ها می‌شوند که معمولا مدت عضویت آن‌ها دو ساله است.

خبرگزاری دانشجو

جانشین وزیر دفاع گفت: صنعت دفاعی امروز به یک صنعت کاملاً بومی تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر

بعضی از چهره‌هایی که انتظار نداشتم، می‌گفتند «فلسطینی‌ها زمین‌هایشان را به اسرائیلی‌ها فروخته‌اند. پس چه‌طور الان ادعا دارند؟» باور می‌کنید من این‌مساله را در کتاب‌های درسی‌مان دیده‌ام؟

خبرگزاری دانشجو

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کار ترکیبی که سیدحسن نصرالله در عملیات ترکیبی و هیبریدی اربعین علیه رژیم صهیونیستی فرماندهی کرد باری دیگر سید را در قامت استاد بلامنازع جنگ‌های هیبریدی به رخ جهانیان کشید.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری دانشجو

عراقچی نیز با تشکر از همتای آذربایجانی خود، توسعه مناسبات دوستانه و مبتنی بر منافع متقابل با جمهوری آذربایجان را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه فرارو

پس از مشخص شدن نتیجه انتخابات، جناح تندرو تلاش می‌کرد کلیدواژه اسب زین شده را در افکار عمومی جا بیاندازند. اما مسائلی مثل قطعی برق‌های گسترده، طولانی، نوسانات قیمت‌ها و حالا هم اعتراض صنفی پرستاران نشان می‌دهد که اوضاع آنطور که این گروه‌ها سعی در القای آن داشتند، نیست.

وب‌گاه فرارو

جامعه‌ای که طبقه متوسط قدرتمند داشته باشد از مسائل معیشتی فراتر می‌رود و می‌تواند نگاه سیاسی بهتری داشته باشد. وقتی جامعه درگیر مسائل اولیه معیشت خود باشد، بحث مشارکت در انتخابات هم مفهوم سازنده‌ای پیدا نمی‌کند. حتی فریب انتخاباتی در جامعه‌ای که قشر متوسط بیشتری دارد کمتر رخ می‌دهد. متاسفانه در طول سال‌های اخیر سیاست‌های فقرزدایی مورد بی مهری قرار گرفته اند و فقط شعار داده می‌شود و...

خبرگزاری مهر

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می کند لازمه آن رفع سیاست‌های نادرست کشورهای اروپایی می‌باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سید عباس عراقچی با تشکر از تماس و تبریک بورل، ضمن اشاره به زمینه های متنوع و متعدد تعامل میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه مناسبات با اتحادیه اروپا در فضای مبتنی بر احترام متقابل استقبال می کند و لازمه آن گفتگو برای حل مشکلات فی مابین و رفع سیاست های نادرست کشورهای اروپایی می باشد.