جمعه 20 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خضریان گفت: در جلسه کمیسیون اصل 90 قرار شد وزارت خانه‌های نیرو و خارجه برنامه‌ها و سیاست‌های عملیاتی خود برای تثبیت، استمرار و افزایش حقابه ایران از رودخانه هیرمند را ارائه کنند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

اتحادیه اروپا امروز تحریم‌های جدیدی مرتبط با صنایع پهپادی ایران اعمال کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که «نیکلای پاتروشف» دبیر این شورا با «علی‌اکبر احمدیان» دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کرد. طبق این بیانیه، در جریان دیدار پاتروشف با احمدیان که در حاشیه نشست گروه «بریکس» در ژوهانسبورگ، پایتخت آفریقای جنوبی، انجام شد؛ دو طرف درباره مبارزه با تروریسم...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان، بعد از ظهر امروز از خانم "نجلاء المنقوش "وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی لیبی استقبال کرد.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری مهر

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: با توجه به سیاست اصولی ایران در تعمیق و گسترش روابط با کشورهای مستقل روابط همه جانبه با برزیل از جایگاه ویژه و مهمی در سیاست خارجی ایران برخوردار است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دستیار ویژه رئیس جمهور برزیل در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی، ایران را شریک قابل اعتمادی برای گسترش مناسبات اقتصادی در غرب آسیا خواند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک نمایده مجلس در واکنش به ماجرای جنجالی رضا ثقتی گفت: اگر ثابت شود آقای وزیر ارشاد جناب آقای اسماعیلی باید بیاید استعفا دهد و از محضر ملت ایران رسماً عذرخواهی کند، چون این موضوع، موضوعی است که به روح و روان ملت و افکار عمومی آسیب زده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «سلسلو آموریم» دستیار ویژه داسیلوا رئیس جمهور برزیل پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در ژوهانسبورگ دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد. در این دیدار که در حاشیه نشست کشور‌های دوست بریکس انجام شد، احمدیان با اشاره به سابقه طولانی مناسبات بین ایران...

خبرگزاری مهر

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان گفت: همکاری ایران و چین علاوه بر منافع فراوان اقتصادی زمینه‌ساز امنیت منطقه‌ای است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

احمدیان گفت: با توجه به سیاست اصولی ایران در گسترش روابط با کشور‌های مستقل، روابط همه جانبه با برزیل از جایگاه مهمی در سیاست خارجی برخوردار است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

کارشناس مسائل منطقه درباره توسعه روابط ایران در دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: روابط همه جانبه با برزیل با توجه به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعمیق و گسترش روابط با کشورهای مستقل، از جایگاه ویژه و مهمی در سیاست خارجی ایران برخوردار است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص پرونده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: ما پیش از منتشر شدن این فیلم، از روابط مدیر کل ارشاد استان گیلان اطلاع داشتیم و به وزیر تذکر داده بودیم.

وب‌گاه عصر ایران

اگرچه پکن می‌خواهد از بروز بحران‌های ناخواسته جلوگیری کند، اما همیشه چنین سناریو‌های مخاطره آمیزی را ذاتا بد نمی‌داند. ژنرال های چینی معتقدند که می‌توانند از برخی بحران‌ها برای پیشبرد منافع چین استفاده کنند. در زمانی که چین باور ندارد ایالات متحده یک درگیری داغ را آغاز کند، سیاست قبول مخاطره و رفتن تا مرز جنگ را راه خوبی برای گرفتن امتیازات می‌داند.