جمعه 20 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روسیه به واسطه تحریم های اعمال شده غرب علیه این کشور برای تحقق خواسته ها و کاهش تورم به چین متوسل شده و با پکن رابطه ای راهبردی - استراتژیک تعریف کرده؛ رابطه ای که ناظران با استناد به فکت های تاریخی پایه های آن را متزلزل می دانند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با سقوط ارزش لیر و چالش هایی که اقتصاد ترکیه با ان دست به گریبان است، اردوغان فصل تازه ریاستش را با پیروی از سیاست راهبردی تازه در عرصه منطقه و جهان آغاز کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برای بسیاری اردوغان، ایده‌آل‌ترین رهبری را تا سال2011 داشت. او اما کم‌کم از اردوغان اصلی فاصله گرفت و نتیجه فاصله گرفتنش این شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال2023، مجبور شد، شاهد انتخابات دو مرحله‌ای باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ادبیات مذاکره در سیاست خارجی بار دیگر عرصه داخلی و به‌خصوص جریانات سیاسی را مخاطب قرار داده و آرایش و صف‌بندی موافقان و مخالفان را مجددا به سطح آورده است. این بار اما پای برجام و مذاکره با عربستان در میان نیست و مساله مذاکره همه‌جانبه با آمریکاست.

وب‌گاه مشرق نیوز

دیپلمات دوران پهلوی: ایران با آمریکا هرگز چالشی نداشته و باید مشکلات قدیمی را فراموش کنند!

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای کویتی خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

اسلامی گفت: یکی از اقدامات انجام شده، تهیه سوخت نیروگاه‌ها به ویژه برای نیروگاه‌های کوچک مقیاس است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ظهر فردا (دوشنبه) در تهران میزبان وزیر خارجه ارمنستان خواهد بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشاور در امور خارجی دولت قطر در دیدار با حسین امیرعبداللهیان پیام امیر قطر در دعوت از آیت‌الله رئیسی برای سفر به دوحه را تسلیم وی کرد.

خبرگزاری مهر

کارشناس مصری در ارتباط با ازسرگیری روابط تهران و قاهره تاکید کرد: ایران و مصر در موضوع سیاست داخلی با مانعی در مسیر احیای روابط روبرو نیستند وبیشتر این چالش در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اتحادیه های جامعه اسلامی دانشجویان، جنبش عدالتخواه دانشجویی، انجمن‌های اسلامی دانشجویان (دفتر تحکیم وحدت) و اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم، تاکید کردند: دیگر نباید فریب شعارهای حقوق بشری و ادعای آزادی بیان سوئدی‌ها را خورد و با توجه به سابقه این گونه...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

محمد الخلیفی مشاور در امور خارجه دولت قطر در سفر به تهران با علی باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه دیدار کرد.

خبرگزاری تسنیم

نماینده مجلس جلوگیری از میزبانی ایران در رویداد موازی روز جهانی دریانوردی را اوج «کینه‌توزی» آمریکا دانست و گفت: آمریکا و انگلیس نگران افزایش قدرت دریایی ایران هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به جماران گفت: رفتار بعضی از رفتارهای مسئولین ما در کمال حسن نیت در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی است؛ ما به عنوان نماینده مردم و به عنوان کسی که نظام جمهوری اسلامی را که یادگار شهدا و مبارزان آزادی خواه ما در دهه 40 و 50 است، دوست داریم؛

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر ایران در عراق با رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.