جمعه 20 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

وب‌گاه عرشه آنلاین

وندی شرمن دیپلمات کهنه کار و نماینده سابق آمریکا در مذاکرات برجام در سال 2015 که هم اکنون قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه دولت جو بایدن است، در پایان ماه جاری میلادی بازنشسته می‌شود و ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه در امور سیاسی بطور موقت جایگزین او می شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا گفت که «ما از سران اسرائیل می‌خواهیم که از طریق گفت‌وگوی سیاسی رویکردی مبتنی بر اجماع اتخاذ کنند».

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، سطح روابط همه جانبه با هند در ابعاد دو و چندجانبه بویژه همکاری برای فعال سازی ظرفیت‌های جنبش عدم تعهد را اولویت‌های سیاست خارجی کشورمان برشمرد.

وب‌گاه 55 آنلاین

دروغ های آمریکا که به جهان آسیب میزند در ادامه مطلب دروغ های آمریکا با ما همراه باشید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

حجابی کرلانگیچ، سفیر جمهوری ترکیه در ایران، با معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

جماران نوشت: غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به جماران گفت: در مورد رد صلاحیت‌ها بگوییم آن‌هایی که رد می‌شوند و علت آن اعلام می‌شود، اسناد، مدارک و مستنداتی که بر اساس آن‌ها مشمول یک بندی از این ماده 28 شده و رد شده‌اند هم باید ارائه شود، اما این را هم باز حذف کردند و کمیسیون هم به حذف و اشکال شورای نگهبان رأی داد و این هم متاسفانه محقق نشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جمع اعضای دبیران شورای امنیت ملی بریکس مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت سایبری را تشریح کرد.

وب‌گاه عصر ایران

شاید این گفته صالحی نه صرفا یک پیشنهاد بلکه یک پیش خبر باشد. یعنی میانجیگری های واسطه ها از سوئیس و عراق تا عمان و قطر نتیجه داده و قرار است به زودی ایران و امریکا مذاکرات مستقیم داشته باشند. البته این تنها یک گمانه زنی است. به حال سخنان صالحی را نباید صرفا موضع گیری عادی رسانه ای دانست.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نشست خبری وزرای امور خارجه ایران و ارمنستان در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفارت دانمارک در تهران اعلام کرد: سوزاندن متون مقدس و سایر نماد‌های دینی اقدامی شرم‌آور و موجب بی‌احترامی به دین دیگران است.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرق نوشت: علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی، در گفت‌وگویی پیشنهاد مذاکره مستقیم و جامع با ایالات متحده را مطرح کرد. صالحی در گپ‌و گفتش با «انتخاب» با بازخوانی تاریخی از مذاکرات مستقیم سال‌های اخیر با آمریکایی‌ها اذعان کرد که «ما در چالش با آمریکا همواره درباره موضوعات خاص گفت‌وگو کرده‌ایم، مثلا درمورد افغانستان یا عراق یا بحث آزادی...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی 5 مولفه اصلی را به عنوان پیشران‌های رویکردی پیشنهادی برای برنامه هفتم، معرفی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی دوستان بریکس شرکت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصرایران در واکنش به درگیری فردی معمم در یکی از روستاهای شهرستان لنگرود با همسر برادر خود نوشت: اگر فیلم در فضای مجازی انتشار نمی‌یافت چه بسا اثبات این که آقای معمم ابتدا وارد زمین شده و خانم از او خواسته تردد نکند دشوار بود و قضیه سیاسی می‌شد و در کنار برخی اتفاقات سال گذشته قرار می‌گرفت.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خواستار ورود جدی به کلیپ منتشر شده از مدیر کل ارشاد استان گیلان و برخورد قاطع شد.