جمعه 20 مهر 1403

سیاست خارجی

سیاست خارجی

خبرگزاری مهر

کتاب «سرنوشت منطقه؛ ائتلاف ایران و سوریه به‌روایت عبدالحلیم خدام معاون رئیس‌جمهور سوریه» با ترجمه محمد رزیجی توسط انتشارات ایران منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عصرایران نوشت: پیشنهاد صالحی برای مذاکرات مستقیم ایران و امریکا، بیش از همه یادآور پیشنهاد عطاءالله مهاجرانی در سال 69 برای مذاکرات ایران و امریکاست. اولین کسی که بعد از پایان جنگ 8 ساله، به طور علنی پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد. پیشنهادی که به شدت با حمله و واکنش منفی محافظه کاران (اصولگرایان فعلی) روبه رو شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه لیبی که در پاسخ به دعوت امیرعبداللهیان به تهران سفر کرده، ظهر امروز با همتای ایرانی دیدار و گفتگو می‌کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه اهانت به کتب آسمانی را محکوم کرد و گفت: نباید به بهانه آزادی بیان اجازه اقدام اهانت آمیز به مقدسات مسلمانان و پیروان ادیان الهی داده شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان و ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان در حوزه همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش دیپلماسی پارلمانی در وزارت خارجه دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه گفت: نگاه ایران به قفقاز مبتنی بر صلح پایدار و همکاری بدون دخالت خارجی است؛ از پیشرفت گفتگو‌های ارمنستان و آذربایجان استقبال می‌کنیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تشدید وضعیت بشردوستانه در سوریه نیازمند کمک‌های بشردوستانه فوری و بی طرفانه است.

خبرگزاری مهر

امیرعبداللهیان و ولادیمیر اورلیچ رئیس پارلمان جمهوری صربستان عصر امروز در حوزه همکاری‌های دوجانبه خصوصا در بخش دیپلماسی پارلمانی در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مشاور امنیت ملی هند در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دهلی نو از همه ظرفیت‌های خود برای فراهم کردن بستر‌های عضویت ایران در بریکس (قدرت‌های اقتصادی نوظهور) استفاده خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوست بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده بعد از ظهر امروز (دوشنبه) با «وانگ یی» دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین دیدار و گفت‌وگ‌و کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آجیت دوآل» مشاور امنیت ملی هند امروز (دوشنبه) دوم مرداد ماه و در حاشیه نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشور‌های عضو و دوست بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی با علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار احمدیان با اشاره به روابط تاریخی و مشترکات متعدد فرهنگی و تمدنی که پیوند دهنده ملت‌های دو کشور بوده و موجب شده مناسبات...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی هند با تاکید بر اهمیت عضویت رسمی ایران در بریکس و تاثیر آن در ارتقاء ظرفیت‌های اقتصادی و سیاسی گروه بریکس گفت: هند از همه ظرفیتهای خود برای فراهم نمودن بسترهای عضویت ایران در بریکس استفاده خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت: در ماه مه بود که وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه بازنشستگی قریب الوقوع خود را اعلام کرد. 28 جولای آخرین روز کاری او خواهد بود.