شنبه 14 مهر 1403

سید علی خمینی: سوخت معنوی موشک‌ها، ساختار اسلامی و مردمی نظام است

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
سید علی خمینی: سوخت معنوی موشک‌ها، ساختار اسلامی و مردمی نظام است

سید علی خمینی با اشاره به اینکه تنش‌زدایی با ظلم با ذات جمهوری اسلامی در تعارض است، گفت: این اصول ماست که باعث حیات ما می‌شود و باعث می‌شود که با افتخار در مقابل نسل کشی صهیونیست‌ها بایستیم؛ حتی اگر همه دنیا سکوت کنند و کشتار غیر نظامیان را ببینند و دم بر نیاورند.

به گزارش جماران، نشست مسئولین نهادهای ایرانی مستقر در کشور عراق با حضور نماینده‌ی مقام معظم رهبری و سرکنسول جمهوری اسلامی و چندی از مقامات مسئول نهادهای جمهوری اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی در بیت امام در نجف اشرف برگزار شد.

اسلام آیین فرد پرستی نیست

سید علی خمینی سخنان خود را با آیه‌ی شریفه «وَما مُحَمَد اِلا رَسول قَد خَلَت مِن قَبلِهِ الرُسُلُ أَفَاِن ماتَ أَو قُتِلَ انقَلَبتُم عَلی أَعقابِکُم» آغاز کرد و گفت: آموزه‌ی اصلی این آیه آن است که اسلام آیین فرد پرستی نیست و با رفتن اشخاص - ولو آن شخص پیامبر عظیم الشان اسلام باشد -، افکار اسلامی و آرمانهای دینی کم رنگ نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

وی با اشاره به فراز پایانی وصیت نامه امام خمینی که فرموده بودند، «با رفتن یک خدمتگزار در سد آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد»، افزود: دشمنان انقلاب در پایان عمر حضرت امام دائما یاس آفرینی می‌کردند و می‌گفتند که این انقلاب عظیم با فوت امام از بین می‌رود و متکی به شخص امام است، اما همه دیدیم که اینطور نشد، و پرچم انقلاب به دست خلف صالح ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای رسید و انقلاب به راه خویش ادامه داد، چرا که بر پایه‌ی اصول و مبانی عقلانی و وحیانی استوار و ریشه دار بود.

تنش‌زدایی با ظلم با ذات جمهوری اسلامی در تعارض است

سید علی خمینی با اشاره به اینکه تنش‌زدایی با ظلم با ذات جمهوری اسلامی در تعارض است، گفت: این اصول ماست که باعث حیات ما می‌شود و باعث می‌شود که با افتخار در مقابل نسل کشی صهیونیست‌ها بایستیم؛ حتی اگر همه دنیا سکوت کنند و کشتار غیر نظامیان را ببینند و دم بر نیاورند.

سید حسن نصرالله اسطوره‌ی مقاومت و نماد جمع میان عقلانیت و جهاد بود

وی با تجلیل از مقام مجاهد شهید سید حسن نصرالله او را اسطوره‌ی مقاومت و نماد جمع میان عقلانیت و جهاد دانست و گفت: گروهی که فکر می‌کنند عقلانیت در مصالحه‌ی با ظالمان است و یا عقلانیت با جهاد جمع نمی‌شود، کافی است به روش و منش این فرمانده‌ی بزرگ نگاه کنند که چگونه با عقلانیتِ خویش، نهال نوپای حزب الله را به درخت تناوری تبدیل کرد که روز به روز رشد کرده و محکمتر و مستحکم‌تر گشته است. درختی که با ترور از بین نمی‌رود، بلکه آبیاری می‌شود.

تنها مدال افتخاری که صهیونیست‌ها دارند این است که بهترین تروریست‌های دنیا هستند که این هم افتخاری نیست! 

سید علی خمینی با اشاره به اینکه تنها موفقیت رژیم صهیونیستی در ترور کردن است، گفت: اینها در طول حیات خود روز به روز عقب رفته‌اند و تنها مدال افتخاری که دارند این است که بهترین تروریست‌های دنیا هستند که این هم افتخاری نیست!

وی افزود: صفحات تاریخ گواه است که اسراییل در فکر و عمل روز به روز شکسته خورده‌تر از قبل است، از شعار «نیل تا فرات» شروع کردند و امروز مجبورند به دور خود دیوار بکشند و بر سر خود گنبد آهنین قرار دهند، دیواری که با عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت و گنبدی که با موشک‌های جبهه‌ی مقامت بر سرشان آوار شد!

وعده‌ی صادق 2 «گوشه‌ای از توان موشکی ایران» در مقابل «تمام توان دفاعی دشمن» بود

سید علی خمینی با اشاره به عملیات وعده‌ی صادق 2 و تمجید از غیور مردان سپاه پاسداران افزود: ما شعار نمی‌دهیم و عین واقعیت را که برای همه دنیا آشکار است بیان می‌کنیم. آنچه در عملیات وعده‌ی صادق 2 دیدیم «گوشه‌ای از توان موشکی ایران» در مقابل «تمام توان دفاعی دشمن» بود.

سوخت معنوی موشک ها، ساختار اسلامی و مردی نظام جمهوری اسلامی است

وی افزود: این موشک‌ها - به اضافه‌ی سوخت مادی -، به سوخت معنوی نیازمند هستند و سوخت معنوی موشک‌ها ساختار اسلامی و مردی نظام جمهوری اسلامی است.

سید علی خمینی نماز جمعه‌ی تاریخی رهبر معظم انقلاب را که با حضور میلیونی امت همراه بود نمادی از شجاعت و حمایت مردم از راه حق دانست و آن را دارای پیام‌های مهمی برای دنیا ارزیابی کرد و ادامه داد: باید در پیشگاه خداوند به پاس داشتن رهبری شجاع و ملتی شجاع سجده‌ی شکر به جای آوریم. ما به رهبری آیت الله خامنه‌ای افتخار می‌کنیم و در دنیا سرمان را بالا می‌گیریم.

وی با تجلیل از ملت بزرگ ایران افزود: این ملت شجاع است که از میانش رهبری شجاع و رییس جمهوری شجاع و وزیر خارجه‌ای شجاع بر می‌خیزد که در اوج تهدیدها اینگونه در صحنه‌ها حاضر می‌شوند و پرچم انقلاب و اسلام و مقاومت را بر افراشته نگه می‌دارند.

از میان اخبار

جنگ ایران و اسرائیل؛ متحدان منطقه‌ای تهران کجای کار هستند؟

انتشار اخبار جعلی در شرایط بحرانی

پیامد‌های ناگوار نظام چندنرخی ارز و تاراج منابع ارزی کشور

چرا موشک‌های ایران شلیک شدند؟ / چه خواهد شد؟ / چه باید بکنیم؟