جمعه 7 اردیبهشت 1403

سیلاب ها سفره‌های زیرزمینی را سیراب می‌کند / آبگیری صددرصدی 85 بند خاکی توسط بارندگی‌های اخیر در ایرانشهر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سیلاب ها سفره‌های زیرزمینی را سیراب می‌کند / آبگیری صددرصدی 85 بند خاکی توسط بارندگی‌های اخیر در ایرانشهر

مسلم برشان گفت: ذخیره سیلاب‌ها در پشت بندهای خاکی علاوه بر جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق مسکونی، باعث نفود آب در سفره های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسلم برشان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در اثر بارندگی های چند روز گذشته افزون بر 7 میلیون مترمکعب آب درمخازن سدها و بندهای خاکی و ملاتی این منطقه جمع آوری شده است.

وی افزود: این بارندگی‌ها علاوه بر پر کردن بندهای آبخیزداری انواع گونه های گیاهی منطقه را نیز آبیاری کرده است. این مقام مسئول تصریح کرد: در مجموع 123 سد و بند خاکی سنگی و ملات در شهرستان ایرانشهر ساخته شده که از این تعداد بالغ بر 85 بند آن در بارندگی‌های اخیر به طور کامل و صدرصد آبگیری شده است. وی خاطرنشان کرد: بارندگی در فصل تابستان تاثیر زیاد و مطلوبی در غنی سازی سفره های زیر زمینی آب و احیا پوشش گیاهی منطقه دارد. برشان عنوان کرد: ذخیره سیلاب‌ها در پشت بندهای خاکی علاوه بر جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق مسکونی، فرسایش خاک و پیشگیری از خسارت ها باعث نفود آب در سفره های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

انتهای پیام /