یک‌شنبه 8 مهر 1403

سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند

چالوس و ناریان طالقان از جمله مناطقی بود که طی روزهای اخیر بارش باران از مرز آبگرفتگی عبور کرد، سیل به راه انداخت و خسارت‌هایی را به دنبال داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، 6 مرداد 1401 بود که سیل بسیاری از مناطق کشور را در برگرفت، این بحران بخش هایی از استان البرز را هم درگیر کرد.

چالوس و ناریان طالقان از جمله مناطقی بود که بارش باران از مرز آبگرفتگی عبور کرد، خسارت هایی را به دنبال داشت و مردم را به مشقت انداخت. اگر چه سیل روستای ناریان موجب قطع راه ارتباطی روستاها، غرق شدن 70 خودرو در سیل و از بین رفتن برخی از خانه ها شد اما مردم تنها نماندند. فرماندار طالقان در گفت‌وگو با خبرنگار تیتریک، گفت: وقوع سیل در روستای ناریان طالقان خوشبختانه با خسارت جانی همراه نبود. علی مهدوی افزود: عملیات پاکسازی آب گرفتگی معابر و منازل روستائیان با همت سپاه، بسیج، هلال احمر و دیگر دستگاه های اجرایی البرز در حال انجام است. وی اظهار داشت: برخی از خودروهای روستائیان وارد رودخانه شده اما به دلیل گستردگی سیلاب اطلاعات دقیقی در اختیار نداریم و هلال احمر وارد عمل شد. مهدوی تصریح با اشاره به اینکه 3 خانه روستائی نیاز به بازسازی دارند، تصریح کرد: با توجه به تداوم بارندگی ها تا 3 روز آینده مردم از رودخانه ها فاصله بگیرند. وی گفت: عمده خسارت سیل در بخش کشاورزی بوده و باغات روستاهای طالقان به شدت آسیب دیده اند و نمی توان در حال حاضر براورد دقیقی داشت. عبداللهی استاندار البرز با همراهی خلفی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در طالقان حضور پیدا کرد و در جریان اقدامات و امدادرسانی قرار گرفت. وی از نیروهای خدمات رسان تقدیر و از عوامل امدادی خواست روند امداد رسانی و کمک رسانی به خانوارهای آسیب را تسریع کرده و به مردم کمک کنند. بازدید فرمانده نیروی انتظامی البرز از مناطق سیل زده اقدام دیگری بود که در راستای همراهی با مردم ناریان توسط سردار عباسعلی محمدیان انجام شد. محمدیان در این بازدید عنوان کرد؛ امنیت در مناطق سیل زده برقرار است و مردم عزیز به هیچ عنوان نگرانی بابت اموال خود در این مناطق نداشته باشند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس در تمام شرایط در کنار مردم است، گفت: تا هرزمانی که لازم باشد ماموران پلیس دراین مناطق حضور خواهند داشت. همچنین نجفیان مدیر آب منطقه ای البرز اعلام کرد با ورود سامانه بارشی اخیر، 12 سرشاخه رودخانه شاهرود طالقان درگیر سیل و گل و لای شد. وی ادامه داد؛ خوشبختانه این سیل خسارت جانی در پی نداشت اما آب بردگی نزدیک به 70 دستگاه خودرو که متعلق به گردشگران بود، ثبت شد. سیل طالقان و گرفتاری خانواده های روستائی موجب شد سازمان بسیج سازندگی البرز جهادگرانش را به خط کند تا بتواند مرهمی بر درد مردم باشد. مهران طیران مسئول این مجموعه گفت: در طالقان 15 گروه جهادی و حوزه های بسیج فعال شده اند، البته هلال احمر و دستگاه ها پای کارند. همچنین مدیرکل راهداری البرز در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: طی 24 ساعت گذشته بارش های خوبی در طالقان، چالوس و کرج داشتیم. علی زندی فر افزود: 14 نقطه چالوس دچار آب بردگی شد و با اعزام ماشین آلات کرج و چالوس برای بازگشایی راه، نسبت به این مهم اقدام شد. زندی فر با اشاره به اینکه در طالقان 4 آب بردگی داشتیم افزود: راه روستای جوستان به گراب، جوستان به ناریان و پراچان مسدود بود. وی به بازگشایی تمام محورها با حضور 18 تیم و 110 راهدار اشاره کرد و گفت: البته مردم باید از حرکت در مسیرهای سیلاب خودداری کنند. انتهای پیام /
سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند 2
سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند 3
سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند 4
سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند 5
سیل مهربانی جهادگران و مسئولین، البرز بحران‌زده را آرام کرد / 110 راهدار و 15 گروه جهادی استان را از آب و گل درآوردند 6