شنبه 5 آبان 1403

سیل

سیل

وب‌گاه خبر آنلاین

یک جامعه شناس گفت: «این کشور سانحه خیز است. باید فهم کنیم کجای دنیا قرار گرفته ایم.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود، بامداد دوشنبه و در راس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، عازم اسلام‌آباد خواهد شد.

وب‌گاه عصر ایران

هواشناسی مازندران در اخطاریه سطح نارنجی خود به شهروندان توصیه کرد که علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت ها کوهنوردی و جرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، به دلیل امکان وقوع سیل از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها در طی این مدت خودداری کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما درخت افکن نه‌ایم آن‌ها گروهی دیگرند با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!» روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است. وی ادامه داد: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامد‌های مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای...

وب‌گاه الف

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک است، گفت: در سطح جهانی ایران تلاش‌های جدی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور در هفته جاری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات سیل موردتوجه جدی قرار گیرد.

خبرگزاری تسنیم

وزیر نیرو گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش‌های شدید در برخی مناطق کشور طی هفته جاری تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات سیل مورد توجه جدی قرار گیرد.

وب‌گاه گسترش

سیل دبی، پیامد ها و خسارت های بی شماری بر زیر ساخت ها و خانه های این شهر گذاشته و شهروندان را در زمینه حمل و نقل و تردد، دچار مشکل کرده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در زلزله شدید تهران مرده‌ها خوشبختند؛ امکان اسکان 5 میلیون زلزله زده وجود داد؟ زلزله تهران به بیخ گوش پایتخت است. مدتهاستدر شرق تهران زلزله هایی می اید هر چند زمین‌لرزه تهران خفیف است اما می توانست یک زلزله 7/5 ریشتری در تهران باشد و زلزله ای که سال‌هاست ترس آن با شهروندان تهرانی است و کارشناسان آن را فاجعه قرن توصیف کرده‌اند رخ دهد. چندی پیش تلفات زلزله احتمالی تهران اعلام شد. رییس...

وب‌گاه مشرق نیوز

دکتر علیرضا زمان‌پور مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نایک 740 کارمند خود را در دفتر مرکزی اورگان ایالات‌متحده اخراج کرد.

وب‌گاه فرارو

جاجرمی گفت: «در زلزله شدید تهران کشتار تا 2 میلیون نفر را عنوان می‌کنند. در این زلزله مرد‌ه‌ها خوشبختند چراکه مسئله اصلی زنده‌ها هستند، وقتی راه‌ها تخریب شده آیا امکان اسکان 5 میلیون زلزله زده وجود داد؟»

وب‌گاه فرارو

معاون میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت بنا‌ها و میراث فرهنگی استان بعد از سیل اخیر گفت: «عمده بنا‌ها و قلعه‌های تاریخی استان سیستان و بلوچستان از مصالح خشت و گل ساخته شده‌اند که در برابر آسیب‌های ناشی از سیلاب و ناپایداری‌های جوی به شدت آسیب‌پذیر هستند.»

وب‌گاه گسترش

هنگام بارش باران و برف، مقداری از آب جذب خاک و گیاهان می‌شود، درصدی تبخیر می‌شود و باقیمانده آن جاری شده و رواناب نامیده می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

معاون میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: تمام بناها از جمله قلعه بمپور که منتسب به دوره ساسانی است و تپه‌های پیش از تاریخی این منطقه و البته بیشتر از آن‌ها قلعه‌های متعدد تاریخی موجود در جنوب سیستان و بلوچستان به علاوه بناهای تاریخی موجود در این منطقه هستند، که در معرض تخریب ناشی از سیلاب قرار دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

معاون میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت بناها و میراث فرهنگی استان بعد از سیل اخیر گفت: عمده بناها و قلعه‌های تاریخی استان سیستان و بلوچستان از مصالح خشت و گل ساخته شده‌اند که در برابر آسیب‌های ناشی از سیلاب و ناپایداری‌های جوی به شدت آسیب پذیر هستند.