پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سینمای جهان

سینمای جهان

وب‌گاه خبر آنلاین

هنر هفتم؛ در سال سپری‌شده؛ روزهایی متفاوت را پشت گذاشت. چهارگوشه جهان، شاهدِ اتفاقاتِ ریز و درشت سینمایی بود؛ و خونی تازه در رگ‌های این هنر به جریان افتاد! نخستین دلیل رونق سینما (در سال گذشته)؛ کوچِ آرامِ ویروس کرونا بود. بنابراین؛ بسیاری از فیلم‌های پشتِ در، مانده؛ وارد شدند؛ و راه فستیوال‌های معتبر جهانی؛ یا اکران عمومی را درپیش گرفتند. برخی از تهیه‌کنندگانِ آینده‌نگر؛ که به صورتِ...

وب‌گاه مشرق نیوز

می‌توان اذعان داشت که جمیع پیکره فرهنگی کشور در یک هم آوایی می‌خواهند، فیلمی درباره نظامی مورد علاقه آیت الله خامنه‌ای با تمام تلاشی که برای تولید سخت آن صورت گرفته است، دیده نشود.

وب‌گاه خبر آنلاین

تخته شناوری که رز را در فیلم تایتانیک نجات داد در یک حراجی 663 هزار یورو فروش رفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مستند «جادوگر: زندگی و آثار اورسن ولز» مروری بر زندگی شخصی و حرفه‌ای نابغه الهام‌بخش سینمای جهان از شبکه مستند پخش می‌شود.

خبرگزاری تسنیم

مستند «جادوگر: زندگی و آثار اورسن ولز» مروری بر زندگی شخصی و حرفه‌ای نابغه الهام بخش سینمای جهان است که از تلویزیون پخش می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

ساخت فیلم در روزگار فعلی در سینمای ایران، به‌مثابه راه رفتن روی لبه تیغ است که در هر صورت صاحبان سرمایه اعم از کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر تا مخاطب خراشیده می‌شوند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرگزاری، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی به دبیری حامد سلیمان‌زاده منتقد سرشناس ایرانی، از 12 تا 14 تیرماه 1403 (2 تا 4 جولای 2024 میلادی) به طور همزمان در برلین و تهران به شکل کاملا مستقل و با همکاری چهره‌های برجسته سینمای ایران و جهان برگزار می‌شود. از همه علاقه‌مندان و فیلمسازان مستقل دعوت می‌شود تا جهت مطالعه فراخوان و شرایط ارسال فیلم به وب سایت...

وب‌گاه مشرق نیوز

فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری که سه روز است به چرخه اکران اضافه شده، توانسته است در همین مدت بیش از 500 میلیون تومان بفروشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: باربی همواره چیزی بیش از یک عروسک بوده است. از رسوخش به زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف بگیرید تا همان فیلم سینمایی که 2023 ساخته شد. باربی مدت‌هاست که دیگر نام دختر تولیدکننده این عروسک نیست؛ اما زمانی بود که مادر و فرزندی تصمیم گرفتند به تقلید از نام باربارا، عروسکی بسازند و نامش را بگذارند: باربی.

وب‌گاه خبر آنلاین

به بهانه ساخت «بچه زرنگ 2» اولین انیمیشن ایرانی که به قسمت دوم رسیده است مروری روی ظرفیت ساخت دنباله برای انیمیشن های سینمایی در سراسر دنیا داشته ایم.

وب‌گاه خبر آنلاین

کمال تبریزی، کارگردان سینما و تلویزیون دبیر جشنواره است که با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» برگزار می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

از میان سریال‌های مناسبتی ماه رمضان کدام را همیشه به خاطر دارید؟ خاطره افطارهای ماه رمضان با کدام سریال برای‌تان گره خورده است؟ به نظر شما کدام کارگردان‌ها بهترین سریال‌های مناسبتی ماه رمضان را ساخته‌اند؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: فیلم جدید نولان در مراسم اسکار امسال توانست در هفت بخش بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن و بهترین فیلم به عنوان برگزیده انتخاب شود.