سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

سینما و تئاتر

سینما و تئاتر

خبرگزاری خبرنگاران جوان

3 محصول سازمان سینمایی سوره به دوازدهمین دوره جشنواره کودکان هند ICFF راه یافتند.

وب‌گاه فرارو

برادران لیلا قطعا فیلم سرگرم کننده‌ای است که مخاطبین را در مدت زمان طولانی پخش آن خسته نمی‌کند. روستایی در این فیلم هم مانند سایر ساخته‌هایش به خوبی توانسته است کشش ایجاد کند.

خبرگزاری تسنیم

فیلم سینمایی «رویای کاغذی» ساخته علی عطشانی در جشنواره «بیش از شایسته» The More Than Decent Film Festival کارولینای جنوبی آمریکا روی پرده می‌رود.

خبرگزاری تسنیم

«پوست شیر» دو قسمت دیگر به پایان می‌رسد اما چرا این سریال آن‌قدر پربیننده شد که مردم برای دیدن آن به سینماها هم آمدند. مردم چه انتظاراتی از تلویزیون و نمایش‌خانگی دارند و مخاطب چه نوع سریال‌هایی خواهند شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی و «تفریق» از مانی حقیقی در چهل و دومین جشنواره فیلم استانبول در کشور ترکیه حاضر هستند.

خبرگزاری تسنیم

به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی مراسمی با حضور فرهیختگان، هنرمندان و یاران سید شهیدان اهل‌قلم به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در لانه جاسوسی سابق امریکا برگزار می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

احمد زید آبادی در مطلب نوشت: اگر سن و سال دلیل موجهی برای تحقیر دیگران باشد، در آن صورت آیا نوع برخورد مخالفان نظام با شیخ احمد جنتی که در 97 سالگی ریاست مجلس خبرگان و دبیری شورای نگهبان را به عهده دارد، مجاز و موجه است؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

پس از انتشار نسخه قاچاق فیلم جنجالی برادران لیلا، حالا هم ویدئوی فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی در فضای مجازی در حال پخش است.

وب‌گاه عصر ایران

در مراسم تدفین کیومرث پوراحمد، نویسنده‌ای گفت: «‌بلایی که سر خانواده تختی آوردیم‌، سر خانواده پوراحمد نیاوریم.» این توصیه اما نادرست است چون جامعه بلایی بر سر خانواده تختی نیاورد و نوشته کارگردان هم نزد خانواده پوراحمد نشان دهندهرابطه گرم آنان است...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

زیدآبادی در واکنش به توهین یک رسانه به کتایون ریاحی و گلاب آدینه نوشت: «آمران به معروف» امروزی بد جوری به پوستین خلق افتاده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

امروز بی‌شک بعد از 30 سال آوینی را باید جدی‌ترین چهره اثرگذار در حوزه هنر و رسانه بعد از انقلاب نامید. چهره‌ای که نسل جوانان امروز را دنباله‌رو خود در مسیر هنر و قلم کرد. اما آنچه که او برجای گذاشت صرفا فیلمسازی و قلم نیست بلکه نکات عمیق دیگری است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ماجرای جنجالی و دردناک انتشار یک عکس از جسد کیومرث پور‌احمد در فضای مجازی خبرساز شده است.

وب‌گاه عصر ایران

وی با اشاره به برخی واکنش‌ها در طول جشنواره‌های فجر نسبت به فیلم‌های اخیر کیومرث پوراحمد اضافه کرد: «تیغ و ترمه» اولین فیلمی بود که من برایشان بازی کردم. یادم می‌آید منتقدها بسیار بی‌رحمانه فیلم را هو کردند و از سالن بیرون رفتند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: پژمان بازغی با انتقاد از پرداخته نشدن به ابعاد شخصیتی کیومرث پوراحمد و مراقبت نکردن از چنین هنرمندانی گفت: عجیب است که در مراسم رسمی خاکسپاری این هنرمند هیچ اشاره‌ای نمی‌شود که او چطور به چنین دورانی رسیده است.

خبرگزاری تسنیم

همزمان با ایام لیالی قدر، سینماهای کشور از ساعت 19 تعطیل خواهند شد و در زمان اکران هم تنها فیلم‌های غیرکمدی روی پرده می‌رود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بازیگر فیلم سینمایی «گاو» گفت: هرجا می‌رفتیم می‌گفتند که «بازیگران گاو آمدند» و فیلمش را نمی‌گفتند و ما می‌گفتیم «ما گوساله‌ایم و هنوز گاو نشده‌ایم و باید ببخشید اما گاو آقای انتظامی بود که نقش گاو مش حسن را بازی کردند».