شنبه 29 اردیبهشت 1403

شبکه بهداشت آستارا در بیماریابی کرونا رتبه اول گیلان را کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شبکه بهداشت آستارا در بیماریابی کرونا رتبه اول گیلان را کسب کرد

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: این شبکه بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به دلیل اجرای به موقع و پوشش 99 درصد جمعیت در غربالگری بیماری کرونا، رتبه نخست را در استان کسب کرده‌است.

نظام عباسی روز جمعه در شبکه بهداشت و درمان آستارا اظهار کرد: نیروهای بسیج، مراقبان سلامت، بهورزان و کارکنان مراکز بهداشت در غربالگری کرونا همکاری کردند و این طرح با استفاده از سامانه بیماریابی موسوم به (سیب) در سراسر کشور اجرا می شود و در شناسایی بیماران و قطع زنجیره شیوع کرونا موثر است.

وی ادامه داد: بخشی از تجهیزات و امکانات حوزه پزشکی و درمانی آستارا با پیگیری و تلاش ها تامین شد و اکنون در این خصوص دغدغه ای وجود ندارد و کنترل ترددها، رعایت توصیه های بهداشتی، کاهش ارتباطات اجتماعی و ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک می کند.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان 132 تختخوابی، 6 مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، 25 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت کرده است.

بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*