جمعه 28 اردیبهشت 1403

شرایط سختی برای حضور در انتخابی داشتم / خوشحالم که سربلند شدم

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
شرایط سختی برای حضور در انتخابی داشتم / خوشحالم که سربلند شدم

نفر برتر رقابت‌های انتخابی وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد معتقد است با شرایط بسیار سختی خودش را به این پیکارها رسانده و در نهایت پیروز میدان شده است.

نفر برتر رقابت‌های انتخابی وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد معتقد است با شرایط بسیار سختی خودش را به این پیکارها رسانده و در نهایت پیروز میدان شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصاف انتخابی درون اردویی وزن 74 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در مسابقات جهانی 2020 صربستان با برتری مصطفی حسین خانی بر دیگر مدعیان به پایان رسید. دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی توانست با کسب چهار پیروزی و بدون شکست در این مصاف انتخابی به عنوان فرد نخست این وزن شناخته شود و جایگاه خود را قاطعانه در ترکیب تیم ملی تثبیت کند.

مصطفی حسین‌خانی با توجه به شرایطی که پیش از رقابتهای انتخابی داشت و در نهایت توانست با بهترین نتیجه در مسابقات ظاهر شود به خبرنگار مهر گفت: قبل از این پیکارها حدود دو هفته به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در خانه به استراحت و درمان پرداختم. به همین دلیل تمرین زیادی نداشتم و توانستم با حداقل تمرینات در رقابتهای انتخابی شرکت کنم.

وی تصریح کرد: واقعا شرایط سختی داشتم اما به هر حال برای احترام به قانون و نظر کادر فنی تیم ملی در رقابتهای انتخابی به میدان رفتم. این مسابقات نیز از سنگینی و فشردگی خاص خود برخوردار بود. به طوری که من چهار کشتی سخت را در حدود دو ساعت پشت سر گذاشتم که در تمامی مبارزات برنده میدان بودم.

دارنده مدال برنز رقابتهای جهانی ادامه داد: علاوه بر بحث برخورداری از تجربه کافی در میادین مختلف داخلی و خارجی، باید آمادگی جسمانی مطلوبی هم برای موفقیت در پیکارهای انتخابی داشته باشید که خوشبختانه من توانستم از تمام توانم استفاده کنم و به نتیجه مطلوب برسم.

حسین خانی به مصدومیت شدید به وجود آمده در رقابتهای انتخابی هم اشاره کرد و گفت: در یکی از کشتی‌های انتخابی که در برابر داداشپور به میدان رفتم، از ناحیه لب و دهان به شدت دچار مصدومیت شدم. البته با وجود این مصدومیت شدید و چندین بخیه که برای کنترل خونریزی و درمان مقطعی جراحت به لبم زده شد، باز هم به کشتی ادامه دادم چون متوقف شدن مبارزه به سود من نبود. به هر حال با وجود درد و خونریزی، همه چیز را تحمل کردم تا به هدفم برسم.

آزادکار برتر وزن 74 کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در پایان گفت: خیلی خوشحالم که توانستم پاسخ خیلی از منتقدان مغرض را با برتری در مصاف انتخابی بدهم. من حرفم را در میدان می زنم و مثل برخی از منتقدان نیستم که فقط در فضای مجازی توان عرض اندام دارند.