جمعه 14 اردیبهشت 1403

شناسایی 26 واحد صنعتی آلاینده هوا در استان قزوین

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شناسایی 26 واحد صنعتی آلاینده هوا در استان قزوین

محمد علی ظهیری گفت: طی 6 ماهه ابتدای سال حدود 26 صنعت در لیست صنایع آلاینده‌های ما قرار گرفتند که بر اساس پیگیری‌های کارشناسان محیط زیست تاکنون هیچ اقدام موثری در جهت رفع آلایندگی انجام ندادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، از شناسایی 26 واحد صنعت آلاینده هوا در استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: بخش اعظمی از منابع و منشا آلودگی هوا در استان قزوین صنایع هستند که در همین راستا کارشناسان محیط زیست بر اساس ضوابط و مقرارت موجود به طور فصلی پایش‌های ادوراری خود را انجام داده و آمار صنایع آلاینده را احصاء می‌کنند.

وی افزود: براساس برنامه زمانبندی شده کارشناسان محیط زیست در اقصی نقاط استان قزوین به ویژه در نیمه دوم سال که بیشتر درگیر آلودگی هوا هستیم، پایش‌های شبانه‌روزی خود را انجام داده و در صورتی که صنعتی به تصعید سیستم‌ها و سامانه‌های کنترل هوا مبادرت نکرده باشد، اخطاریه‌های زیست محیطی صادر میکنند. سرپرست اداره حفاظت و مدیریت زیست محیطی استان قزوین ادامه داد: در صورت تکرار صنایع و عدم رعایت اخطاریه‌های بعدی صادر می‌شود و در نهایت اگر صنعت مورد نظر در جهت آلودگی هوا اقدام موثری انجام ندهد در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته و همزمان جهت پیگیری‌های قانونی به مراجع قضایی انعکاس داده می‌شود. ظهیری بیان کرد: طی 6 ماهه ابتدای سال حدود 26 صنعت در لیست صنایع آلاینده‌های ما قرار گرفتند که بر اساس پیگیری‌های کارشناسان محیط زیست تاکنون هیچ اقدام موثری در جهت رفع آلایندگی انجام ندادند. وی با بیان اینکه محیط زیست از صنایعی که بخواهند در جهت رفع آلاینده‌ها اقدام کنند، حمایت می‌کند، تصریح کرد: سازمان محیط زیست برای صنایعی که بخواهند برای رفع آلایندگی اقدام کنند بسته‌های تشویقی خوبی پیش بینی کرده که می‌توان به تسهیلات در نظر گرفته شده برای صنعتگران اشاره کرد. سرپرست اداره حفاظت و مدیریت زیست محیطی استان قزوین تصریح کرد: صنعتگران می‌توانند درخواست خود را در قالب طرح مورد نظر خود، در سامانه جامع محیط زیست انسانی بارگزاری کرده و بعد از بررسی و تایید استان و سازمان محیط زیست برای اعتبا‌رسنجی و پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند. ظهیری تصریح کرد: آخرین پایگاه ما در جهت رفع آلاینده‌های صنایع دستگاه قضا است و ما سعی می‌کنیم ابتدا بر اساس ضوابط ومقررات با تعامل و اخطاریه‌های زیست محیطی مسئله را برطرف کنیم اما در صورت بی‌توجه صنایع، به ناچار به دستگاه قضا رجوع خواهیم کرد چون باالطبع با استفاده از اهرم‌های قانونی می‌توانیم جهت تسریع در رفع آلایندگی بهره‌مند شویم. انتهای پیام /