شنبه 14 مهر 1403

شهرک‌های اقماری زنجان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شهرک‌های اقماری زنجان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: شهرک‌های اقماری استان به لحاظ فضاهای آموزشی با مشکل جدی مواجه هستند که باید برای رفع کمبود این فضاها توجه ویژه‌ای شود.

مسعود بیات منش شامگاه یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان افزود: شهرک‌های اقماری از اواخر دهه 70 به محدوده شهر زنجان اضافه شدند اما همچنان با مشکل فضای آموزشی مواجه هستند.

وی اظهار داشت: در این شهرک‌ها سرانه فضاهای عمومی شکل نگرفته است که اگر توجهی به آن نشود موضوع به تدریج به یک بحران تبدیل خواهد شد.

بیات منش با اشاره به اینکه در این شهرک ها کمبود فضای آموزشی معضلی جدی است، تصریح کرد: تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی در خصوص بافت های فرسوده نیز این است که خدمات مورد نیاز را در بودجه سالانه و پروژه‌ها مد نظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: فضای ورزشی جدید در این سایت ها لحاظ شده است و متاسفانه به کاربری‌های پیش بینی شده نیز تعاونی‌ها چشم طمع داشته اند که این برای شهر زنجان یک تهدید محسوب می شود.

مشکل کپسول اکسیژن زنجان حل شد

رییس سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان نیز در ادامه با اشاره به مشکل گاز اکسیژن استان ادامه داد: مشکل کمبود گاز مایع اکسیژن در استان بلافاصله مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به حل آن اقدام شد.

ناصر فغفوری افزود: با هماهنگی‌های انجام گرفته نسبت به تامین گاز اکسیژن مورد نیاز حوزه درمان استان مبادرت شد.

این مسؤول با تاکید براینکه در زمان حاضر نیاز استان به کپسول‌های اکسیژن تامین شده است افزود: در این راستا حتی اکسیژن مورد نیاز استان آذربایجان شرقی را نیز تامین می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان و اداره کل استاندارد نیز در ساماندهی وضعیت تحویل کپسول‌های اکسیژن همکاری بسیار خوبی داشتند.

*س_برچسب‌ها_س*