سه‌شنبه 19 تیر 1403

شورای شهر اراک 30 میلیارد ریال به درمان بیماران کرونایی اختصاص داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شورای شهر اراک 30 میلیارد ریال به درمان بیماران کرونایی اختصاص داد

اراک - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: این شورا 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری این شهر برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به بیماران کرونایی به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص داد.

سعید نادری شامگاه دوشنبه در حاشیه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: تخصیص این اعتبار در پی سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در صحن علنی هفته گذشته شورا مبنی بر کمبود برخی تجهیزات پزشکی برای درمان بیماران کرونایی انجام شد. وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: صدور مجوز تراکم مطابق طرح تفصیلی شهر اراک به املاکی که در گذشته درگیر طرح خیابان 58 متری این شهر بودند نیز از دیگر مصوبات صحن علنی امروز شورای اسلامی کلانشهر اراک بود. سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بخشی از اراضی طرح گردشگری دره گردو به عنوان فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفته و بخشی نیز با کاربری‌های مختلف در اختیار اشخاص حقیقی است که خرید این اراضی از طرف شهرداری در صحن علنی امروز شورای اسلامی مصوب شد. نادری بیان کرد: واگذاری 350 مترمربع از فضای مجتمع آفتاب و واگذاری 12 قطعه زمین از اراضی کابل‌سازی تک اراک به بانک شهر در ازای مطالبات این موسسه مالی از شهرداری اراک نیز از دیگر مصوبات صحن علنی امروز شورای اسلامی کلانشهر اراک بود. وی گفت: سال گذشته و امسال بیش از چهار هزار میلیارد ریال از بدهی‌های شهرداری اراک پرداخت شده که حدود 350 میلیارد ریال مربوط به بدهی‌های شهرداری به بانک شهر بوده است. کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و بیش از 640 هزار نفر جمعیت دارد.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

براساس اعلام «سیماسادات‌لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید19 در کشور تا 26 آبان 99 به 775 هزار و 121 نفر و شمار جان‌باختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 979 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*