دوشنبه 9 مهر 1403

شکارچیان سهره در اشنویه دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شکارچیان سهره در اشنویه دستگیر شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: شکارچیانی که در این شهرستان اقدام به زنده‌گیری سهره طلایی می‌کردند با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این اداره شناسایی و دستگیر شدند.

فاروق سلیمانی روز یکشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این 2 نفر شکارچی متخلف در محدوده منطقه «شیخ‌رش» در محدوده رودخانه «کانی‌رش» که زیستگاه این نوع پرنده در اشنویه است، توسط ماموران گشت و کنترل یگان حفاظت شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این 2 متخلف هفت قطعه سهره طلایی، سه قفس پرنده، یک رشته تور دام و ادوات شکار کشف شد.

وی افزود: این افراد متخلف با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی این شهرستان شدند و سهره‌ها در یکی از زیستگاه‌های پرندگان به دامان طبیعت بازگشتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه افزود: این شهرستان یکی از اصلی ترین زیستگاه‌های متنوع جهت زیست سهره طلایی است که متاسفانه شاهد افزایش زنده‌گیری آنها در این منطقه هستیم.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه شکار و زنده گیری پرندگان در این شهرستان توسط شکارچیان با شماره تلفن 44626231 اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، سهره پرنده‌ای زیبا و آوازخوان از نسل قناری است که به‌علت داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار داشته و به‌صورت غیرمجاز زنده‌گیری می‌شود؛ در ایران به جز در نواحی محدودی از جنوب شرق در سایر نواحی به تعداد فراوان دیده شده و تولید مثل نیز می‌کند.

در زمان مهاجرت این پرنده زیبا را می‌توان در داخل و حاشیه شهر نیز مشاهده کرد.

برخی افراد سودجو این پرنده زیبا و خوش آواز را به منظور نگهداری در محیط‌های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خریدو فروش می‌کنند.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه های این پرنده به‌شمار می‌آید.

*س_برچسب‌ها_س*