جمعه 7 اردیبهشت 1403

شیرخوارگاه بهزیستی بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شیرخوارگاه بهزیستی بوشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود

بوشهر - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: به استناد بند 2 ماده 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه رئیس سازمان بهزیستی کشور، خدمات رسانی به کودکان بی سرپرست شیرخوارگاه به بخش غیر دولتی واگذار می‌شود.

فرزانه فیروزی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تلاش می‌شود از ظرفیت مردمی و خیران بعنوان سرمایه‌های اجتماعی و توانمندی بخش غیر دولتی، موسسه ها و خیران با هدف ارتقای کیفیت خدمات رسانی به کودکان بی سرپرست در بخش شیرخوارگاه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه موسسه متقاضی باید دارای توانمندی اقتصادی بوده و به منابع دولتی وابستگی نداشته باشد، بیان کرد: این واگذاری‌ها به بخش غیردولتی از طریق فراخوان عمومی در استان اعلام شده است تا همه مؤسسه‌های خیریه واجد شرایطی که در استان بوشهر فعال هستند بتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

فیروزی تاکید کرد: بهترین مکان برای نگهداری از یک فرزند درون خانواده است و بهزیستی استان بوشهر تلاش می‌کند تمام فرزندان واجد شرایط به خانواده‌های با صلاحیت سپرده شوند و توجه به منافع عالیه کودک اولویت اصلی بهزیستی در واگذاری کودکان است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: در همین راستا سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی (http://adoption.behzisti.net) برای ثبت درخواست متقاضیان به شکل الکترونیکی در سالجاری راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به حساسیت امر مراقبت و نگهداری از فرزندان تحت سرپرستی سازمان بهزیتسی، اولویت با موسسه‌های فعال در زمینه خانه‌های کودک و نوجوان است.

فیروزی یادآور شد: در زمان حاضر پنج مرکز مربوط به نگهداری کودکان تحت سرپرستی بهزیستی در استان فعال هستند که از این شمار سه مرکز به بخش غیردولتی واگذار و یک مرکز در حال واگذاری و تنها مرکز شیرخوارگاه است که هنوز به بخش غیردولتی واگذار نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*