جمعه 30 شهریور 1403

صعود اباذری به فینال کاراته آسیا / تلاش آل‌سعدی برای برنز

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
صعود اباذری به فینال کاراته آسیا / تلاش آل‌سعدی برای برنز

روز نخست رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با صعود صالح اباذری به فینال و راهیابی شیما آل‌سعدی به دیدار رده‌بندی به پایان رسید.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های روز نخست بیستمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا که از بامداد امروز (جمعه) در شهر هانگژو چین آغاز شده است، صالح اباذری با برتری مقابل تمامی حریفان خود فینالیست شد و شیما آل‌سعدی هم به دیدار رده‌بندی راه یافت.

در رقابت‌های وزن 84+ کیلوگرم، صالح اباذری ابتدا با نتیجه 2 بر صفر از سد آوایس از پاکستان گذشت و در ادامه با نتیجه 2 بر یک مقابل اسماتولایو از ازبکستان به برتری دست یافت و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. او در این مرحله نیز 10 بر 7 مقابل کانگتونگ از تایلند به پیروزی دست یافت و فینالیست شد.

عسگری و حیدری فینالیست نشدند / حذف 2 کاراته‌کا از قهرمانی آسیا

شیما آل سعدی نیز در وزن 68+ کیلوگرم بانوان در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر مغلوب نگوئن از ویتنام شد، اما با توجه به صعود حریفش به دیدار نهایی به جدول شانس مجدد راه یافت. او در جدول شانس مجدد 3 بر صفر بینتی فایزال از مالزی را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت.

پیش از این نیز در بخش آقایان مهدی خدابخشی به دیدار نهایی راه یافته و بهنام دهقان‌زاده و بهمن عسگری هم به دیدار رده‌بندی رسیده بودند. همچنین امیر مهدی‌زاده و پوریا اقدسی با شکست مقابل رقبای خود از دور مسابقات کنار رفتند.

در بخش بانوان هم طراوت خاکسار، آتوسا گلشادنژاد و مبینا حیدری به دیدار رده‌بندی راه یافتند و سارا بهمنیار با شکست در دور نخست از ادامه رقابت بازماند.

فردا و در روز دوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا پیکارهای کومیته تیمی، کاتای انفرادی و تیمی برگزار می‌شود و روز یکشنبه تمامی دیدارهای فینال و رده‌بندی به انجام خواهد رسید.