یک‌شنبه 8 مهر 1403

صنایع فعال کنارک در هفته محیط زیست پایش شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
صنایع فعال کنارک در هفته محیط زیست پایش شد

زاهدان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: صنایع فعال در این شهرستان به منظور حفظ محیط زیست و به حداقل رساندن آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی مورد پایش قرار گرفتند.

حسن ذاتی کیخا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: میزان آلایندگی فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی و نحوه مدیریت پسماند کارخانجات از جمله مواردی هستند که با دقت مورد پایش کارشناسان محیط زیست این اداره قرار گرفت و واحدهای آلاینده در مرحله نخست اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام مثبت تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می‌گیرند.

وی گفت: هرگونه آلودگی آب، هوا و خاک در محدوده شهرک صنعتی کنارک به لحاظ قرارگیری این شهرک در حریم شهری، نوار ساحلی و همجواری با روستای سعید آباد ساکنین و زیستمندان این منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کنارک افزود: صنایع باید به سمت بهره‌برداری پایدار گام برداشته تا بتوانند آینده صنعت خود را در منطقه تضمین کنند زیرا اکثریت این صنایع، صنایع شیلاتی و وابسته به منابع آبی شهرستان بوده و با آلودگی این منابع کیفیت محصولات و ادامه فعالیت آنها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س*