یک‌شنبه 10 تیر 1403

صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این مرز مستقر می شود

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این مرز مستقر می شود

اقتصادنیوز: مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور با اشاره به عدم موافقت کانادا برای استقرار صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت که صندوق‌های اخذ رای در مرز آمریکا و کانادا به منظور اخذ آرای هموطنان ایرانی مقیم کانادا مستقر خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، علیرضا محمودی مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور امروز (پنجشنبه) هفتم تیر ماه در گفت‌وگویی اعلام کرد: متاسفانه علیرغم تلاش‌های انجام شده، مقامات کانادایی موافقت نکردند که بتوانیم صندوق اخذ رای را برای هموطنان ایرانی مقیم کانادا داشته باشیم. محمودی در عین حال اعلام کرد که با هماهنگی دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن و پیگیری همکاران در نیویورک، صندوق‌های اخذ رای در مرز آمریکا و کانادا برای اخذ آرای ایرانیان مستقر خواهد شد. وی در گفت‌وگو با شبکه خبر دانشجو افزود: صندوق‌ها در بخشی قرار داده می‌شود که در خاک آمریکاست و تلاش خواهد شد بتوانیم حضور حداکثری را داشته باشیم و کسانی که می‌خواهند رای بدهند بتوانند آرای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیندازند.

خبر مرتبط کد انتخاباتی نامزدها مشخص شد

اقتصادنیوز: ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره 8 اعلام کرد: آقای علیرضا زاکانی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انصراف خویش را به وزارت کشور اعلام کرده است.

محمودی با اشاره به درخواست هموطنان ایرانی مقیم کانادا برای شرکت در این دور از انتخابات اظهار داشت: یک حق طبیعی در همه دنیا و شناخته شده است که ارتباطی با موضوعات سیاسی ندارد و مسأله کنسولی محسوب می‌شود. متاسفیم که دولت کانادا با عناد غیرقابل توجیهی با موضوع برخورد می‌کند و حق طبیعی ایرانیان در کانادا را از آنها دریغ کرده است. خبر مرتبط بیانیه زاکانی درباره انصراف از انتخابات ریاست جمهوری

اقتصادنیوز: علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای درباره علت انصرافش از ادامه رقابت‌های انتخاباتی، توضیحاتی ارائه کرد.

وی همچنین بیان کرد: در سودان و یمن به دلیل عدم حضور اتباع ایرانی انتخابات برگزار نمی‌شود. همکاران سفارت در لیبی حضور دارند و درخواست تعرفه کرده بودند که در تلاشیم تعرفه‌ها را به دست آنها برسانیم. مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور عنوان کرد: در سایر نمایندگی‌ها همه تعرفه‌ها و اقلام ارسال شده و توجه ویژه داشتیم که حتی اگر یک شهروند ایرانی حضور داشته باشد و بخواهد رای بدهد رای آن را اخذ کنیم. محمودی گفت: با توجه به احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم، تعرفه‌ها و اقلام مورد نیاز برای دور اول (هشتم تیر ماه) و دور دوم (15 تیر ماه) به نمایندگی‌ها ارسال شده است. وی با بیان اینکه اولین نقطه شروع انتخابات ریاست جمهوری در نیوزیلند است، افزود: ساعت 11:30 شب به وقت تهران که 8 صبح به وقت نیوزیلند است انتخابات را آغاز خواهند کرد. همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این مرز مستقر می شود 2
صندوق‌های اخذ رای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این مرز مستقر می شود 3