جمعه 14 اردیبهشت 1403

صنعت تایر در سال جاری چند میلیون یورو ارز نیاز دارد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
صنعت تایر در سال جاری چند میلیون یورو ارز نیاز دارد؟

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران خبر داد که صنعت تایر در سال جاری 300 میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.

میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: برنامه تولید لاستیک برای امسال 23 میلیون حلقه یا معادل 150 هزار تن است، به دنبال توسعه برنامه‌های صادراتی هستیم و تلاش داریم تا مجوز‌های لازم را به موازت تامین لاستیک بازار داخل دریافت کنیم.

خبر مرتبط انجمن صنعت تایر برای ادامه تولید لاستیک‌های باری شرط گذاشت

اعضای انجمن صنفی صنعت تایر، در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به عدم تغییر قیمت تایرهای باری اتوبوسی طی 18 ماه اخیر و زیان 50 درصدی تولید آن‌ها، نسبت به تعطیلی خطوط تولید این تایرها هشدار داده‌اند و دیگر تولید با این شرایط را مقرون به صرفه ندانسته و اعلام می‌کنند که با توجه به لزوم تامین، حاضر به واردات هستند.

او افزود: سیاست‌های ارزی برای صنعت تایر تاکنون از سوی وزارت صمت مشخص نشده است، تایرسازان نیز پیگیر تامین ارز برای خرید مواد اولیه هستند. صنعت تایر در سال جاری 300 میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد خبر کاهش عرضه رینگ‌های پرمصرف 13، 14 و 15، گفت: رینگ‌های 14 و 15 هر چقدر که نیاز باشد در شرکت‌ها موجود است و در بازار نمایندگی‌ها دارند. اصلا ما به دلیل این که تجمع رینگ‌های 14 و 15 به ویژه 15 زیاد شده به مشکل خورده‌ایم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

صنعت تایر در سال جاری چند میلیون یورو ارز نیاز دارد؟ 2