پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس گفت: مهمترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: امروز نمایندگان مجلس ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 را انجام می دهند.

وب‌گاه گسترش

داستان‌های بازار خودرو همچنان ادامه دارد و حالا بعد از مدت‌ها شاهد افت قابل‌توجه نرخ خودروها در انواع محصولات داخلی و مونتاژی هستیم؛ روندی که به نظر نمی‌رسد ثبات داشته باشد. مهم‌ترین سیگنال ریزش قیمت را دلار با کاهش نرخ اندکی که داشته به بازار خودرو داده و در ادامه این شائبه ایجادشده که اظهارات وزیر صمت درباره سامانه یکپارچه منجر به تغییراتی در روند بازار خودرو برای تعیین قیمت‌ها شده...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه 11 اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود. وی گفت: جوانان و نوجوانان...

خبرگزاری تسنیم

توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای حمایت معاونت از دستیابی این دانشگاه به مرجعیت علمی و فناورانه، توسعه فناوری و تجاری‌سازی محصولات فناورانه منعقد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نمایندگان مجلس امروز به ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه 1403 می‌پردازند.

وب‌گاه گسترش

به‌عقیده برخی کارشناسان، سالانه معادل 500 میلیون بشکه نفت خام با ارزش 25 میلیارد دلار در کشور اتلاف انرژی وجود دارد که بهینه‌سازی 50 درصد از این ظرفیت در کشور امکان‌پذیر است. یکی از مشکلات جدی در حوزه انرژی در سال‌های اخیر، تمرکز بیشتر روی عرضه به‌جای تقاضا بوده، در 20 سال اخیر که برنامه‌های توسعه‌ای بیشتر در کشور اجرا شده، تمام برنامه‌های توسعه‌ای به‌جای مدیریت تقاضا بر تولید و عرضه...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

طی سال گذشته فقط دو خودروساز دولتی بیش از یک‌میلیون دستگاه خودرو تولید کرده و همین مقدار نیز ادعا کرده‌اند به فروش رسانده‌اند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: من ریز فروش نفت در چند سال اخیر را دارم از سال 1400 به بعد 22 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته‌ایم که حداقل و کف آن باید بالای 40 میلیارد دلار می‌بود یعنی ما در چند مرحله برای فروش نفت تخفیف می‌دهیم.

وب‌گاه گسترش

فقر؛ واژه‌ای است ناخوشایند که مدت‌هاست نمود آن در جامعه مشاهده می‌شود. زمانی این واژه از نظر بسیاری از اقشار جامعه بعید و دور از وقوع بود، اما اکنون کافی است با همین حقوق‌های به‌اصطلاح «بخور و نمیر» سری به یکی از فروشگاه‌های شهر بزنید یا حتی مسافت کمتری را طی کنید و به سوپرمارکت محله خود بروید تا فقر و پیامدهای آن را تاحدودی درک کنید.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به وجود چاله‌های بزرگ در برخی پروژه‌های مسکن مهر، گفت: از محل منابع صندوق ملی مسکن تاکنون 9700 میلیارد تومان برای تکمیل این طرح تخصیص یافته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بر اساس گزارش عملکرد بودجه 1403 که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده، بخش فروش داخلی گاز بیش از 87‌هزارمیلیارد‌تومان کسری داشته است که 60‌هزارمیلیارد‌تومان آن مربوط به عدم‌پرداخت قبوض گاز از سوی شرکت‌های پتروشیمی و معوق‌شدن بدهی‌هاست

خبرگزاری تسنیم

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد بیش از 22درصدی تعاونی‌های زنان در دولت مردمی سیزدهم خبر داد و گفت: دولت توجه ویژه‌ای به فعالیت بانوان در قالب تعاونی دارد.

خبرگزاری تسنیم

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران با صدور 41 اطلاعیه جداگانه از پذیرش های جدید برای عرضه در بازار اصلی و فرعی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

معاون روابط کار وزارت کار از بازرسی از کارگاه های پرخطر خبر داد و گفت: امسال کارگاه‌های پرخطر و دارای حوادث، بیشتر بازرسی می شوند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

برنامه تعمیراتی نیروگاهی روز‌های پایانی خود را پشت سر می‌گذارد و امسال با 105 مگاوات تعمیرات رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت خواهد رسید.