دوشنبه 16 مهر 1403

ضعف مدیریتی و ترویج افکار فمنیستی، مهمترین تهدیدات برای افزایش نسل جوان است / خطر پیری جمعیت در کمین ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضعف مدیریتی و ترویج افکار فمنیستی، مهمترین تهدیدات برای افزایش نسل جوان است / خطر پیری جمعیت در کمین ایران

محمدحسین ندیمی گفت: جمعیت جوان کشور در اوج بالندگی، متاسفانه عین علف هرز در حال پژمردن است و عده ای با ترویج این موضوع که درصد بسیاری از جوانان تحصیل کرده، بیکار هستند، سعی دارند خانواده ها را از افزایش جمعیت منصرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین ندیمی کارشناس جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" در خصوص طرح جوانی جمعیت گفت: هجمه های فراوانی از زمان تصویب این طرح در جامعه و بین مسئولین وجود دارد که باعث شده مردم نیز نگاه مثبتی به آن نداشته باشند.

وی ادامه داد: جمعیت جوان کشور در اوج بالندگی، متاسفانه عین علف هرز در حال پژمردن است و عده ای با ترویج این موضوع که درصد بسیاری از جوانان تحصیل کرده، بیکار هستند، سعی دارند خانواده ها را از افزایش جمعیت منصرف کنند. این کارشناس تصریح کرد: اکنون چند سوال از مخالفین طرح جوانی جمعیت می پرسم: چه کسانی مادر بودن را از زنان ما گرفت؟ چه کسانی و با چه تفکراتی جامعه امروز ما را به سمت پیری کشاند؟ چه کسانی امروز بجای فرزند پروری حیوان پروری را در خانواده رواج داد و شیرینی مادری را از دختران و زنان جامعه ما گرفت؟ چه کسانی با چه افکاری باعث شدند تا امروز بیش از 12 میلیون دختر و پسر به سن ازدواج برسند و برخی از آنان نیز به تجرد قطعی برسند؟ چه کسانی و با چه افکاری باعث شدند تا برخی از دختران جامعه ما از طعم شیرین مادری به طور دائم محروم باشند؟ آیا نه این است که اگر پیشرفتی در علم و فن آوری داشتیم به دلیل کثرت جمعیت جوان در کشور بود و کشور را به رتبه 14 علمی دردنیا کشاند؟ ندیمی با بیان اینکه احتمال دارد کشورهایی همچون افغانستان و پاکستان با رشد بالای نرخ باروری این رتبه را از ما بگیرند، گفت: باید علت را در آن نفوذی هایی که سه دهه تفکر فمینستی را در کشور گسترش دادند، جستجو کرد، زیرا امروز جامعه ای که سه درصد آن سالمند بوده، به 10 درصد رساندند و در آینده نه چندان دور به بیش از 40 درصد خواهد رسید. وی با اشاره به اینکه چرخ اقتصاد را جوانان و نه سالمندان می چرخانند، ادامه داد: گسترش افکار فمینیستی باعث شد جوان کشور با فشار دو چندان به والدین خود او را مجبور کند تا هر چیزی که داشت بفروشد تا جوان ناامیدش را راهی غربت کند. این کارشناس تصریح کرد: همین افکار مدرنیته و فمینستی باعث شد در هر خانواده، تعدادی از دختران و پسران مدرک به دست بیکار باشند و حتی ارزش منشی یک شرکت از ارزش مادر بودن برای دختران جامعه بالاتر باشد. ندیمی با تاکید بر اینکه ضعف مدیریتی سه دهه از مدیران نالایق و نفوذی به دلیل سهل انگاری باعث افزایش بیکاری جوانان در کشور شد، افزود: تحصیلات عالیه دختران دلیل تاخیر ازدواج شد و دیگر آنها با مدارک بالا حاضر نیستند با کمتر از خود ازدواج کنند و این شما وامثال شما بودید که سن ازدواج را در کشور افزایش دادید. وی تصریح کرد: این افکار فمینستی با شعار "فرزند کمتر - زندگی بهتر" زمینه خودخواهی و خود محوری را در جامعه رواج داد، شعاری که قناعت، گذشت و صبر را از ما گرفت. این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: ما از مدیران سوال می کنیم که در این سه دهه چه کرده اید که کشور به این روز افتاده است؟ مدیرانی که اول انقلاب با کمترین امکانات، ایرانی قوی با جمعیت جوان ساختند اما امروزه در برج های عاج نشین نشان به فکر دهک های پایین نیستند بلکه نور چشمی های خود را با پارتی و سهمیه وارد دستگاه ها کرده اند. انتهای پیام /