یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

طبیعت و محیط زیست

طبیعت و محیط زیست

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزادسازی واردات چوب با پوست طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: این کار با هدف نگهداری جنگل‌ها بر پایه شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود.

خبرگزاری مهر

شهردار منطقه 13 از احیای درختان چنار کهنسال آسیب دیده در این منطقه خبر داد و گفت: درختان سرمایه‌های ارزشمند منطقه هستند و حفظ آنها در الویت کاری قرار دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در 19 استان خبر داد.

وب‌گاه عصر ایران

محققان به لطف تکنیک‌های متاژنومیکس و روش‌های جدید برای استریل نگه داشتن نمونه‌های هسته یخ زده آنها، قادر هستند درک بهتری از آنچه دقیقا در میان این یخ‌ها وجود دارند، به دست بیاورند.

وب‌گاه گسترش

شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود.

وب‌گاه فرارو

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده را توصیه می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: دولت سیزدهم به منظور حمایت و جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان نرخ جدید هر کیلوگرم مرغ زنده را 44 هزار تومان و گوشت مرغ را کیلویی 63 هزار تومان تعیین کرد، این در حالی است که این محصول در بازار با قیمت مصوب و یا کمتر از آن به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک معترض به تغییرات اقلیمی سر خود را به تابلوی «دختری با گوشواره مروارید»، تابلوی معروف یوهانس ورمیر چسباند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد که ارائه کالابرگ منتفی نشده و حتی به صورت پایلوت در چهار شهرستان گرمسار، آبیک، دماوند و فیروزکوه اجرا شده است.

وب‌گاه عصر ایران

علیرضا شاه‌میرزایی: همانطور که بانک‌ها شبکه خاص خود را دارند و از اینترنت آزاد استفاده نمی‌کنند، در حوزه تجاری هم باید شبکه‌هایی برای زمان قطعی اینترنت در نظر گرفته شود

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با اجرای طرح تنفس جنگل‌ها از یک سو و نیاز صنایع کشور به چوب، واردات چوب لازم و ضروری است اما باید این امر ساماندهی شود تا هم خیال صنایع از بابت تأمین نیازشان راحت باشد و هم به جنگل‌های کشور آسیب نرسد.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با سرمایه‌گذاری 10 میلیارد ریالی موفق به ساخت محصولی تحت عنوان ربات شیارزن چاه عمیق با هدف احیاء و آبدهی مجدد چاه‌های عمیق شدند.